تولید ۹۰ درصد سولفات سدیم مورد نیاز کشور در شرکت املاح معدنی ایران

مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران گفت: شرکت املاح معدنی حدود ۹۰ درصد سولفات سدیم مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند و با تولیدات محصولات در این شرکت بالغ بر ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت می‌گیرد.


به گزارش اخبار روزانه مرکزی، محمدمهدی بوربور در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: افتتاح کارخانه تولید نمک تصفیه شرکت معدنی املاح ایران با ظرفیت ۴۰ هزار تن‌ با  طراحی و تأمین ماشین آلات ، تجهیزات و سیستم کنترل کارخانه در استان سمنان توسط مهندسان داخلی شرکت وتجهیرات بومی و بر اساس تکنولوژی روز اتحاد اروپا انجام گردید.

وی بیان کرد: نیاز کشور به توسعه صنعت به منظور اشتغالزایی و تأمین نیازهای داخلی مد نظر همگان است که باید راهکارهای مناسبی برای اجرایی شدن آن ارائه شود.
بور بور با اشاره به اینکه یکی از اهداف شرکت توسعه پایدار است تا آیندگان نیز از آن بهره ببرند، گفت: شرکت معدنی اراک در سال ۷۹ به بهره‌برداری و در سال ۸۴ طرح توسعه آن صورت پذیرفت؛ تولید ۱۲۵ هزار تن سولفات سدیم که ماده اولیه مواد شوینده است در مجتمع تولیدی اراک انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ و ۹۳ دغدغه‌هایی برای مسوولین و مردم استان در بخش محیط زیست به وجود آمد که این دغدغه‌ها در کارگروه احیای تالاب  مورد بررسی قرار گرفت که منجر به تصویب  ۷ پروژه شد که شرکت اکثر آنها را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران عنوان کرد: موضوعات مختلفی در خصوص استفاده از پساب صنعتی شرکت مطرح شد که کارشناسان در این مورد نظرات متفاوتی ارائه دادند، موضوع بازگشت باطله‌ها در کارگروه دانشگاه اراک نیز پیگیری شد و در حال بررسی است.

بوربور تصریح کرد: در بحث ریزگردها نیز موضوعاتی عنوان و برای این موضوع پروژه‌ای مطرح شد تا سهم شرکت از ریزگردها بررسی شود و در نتیجه با اعلام نظر و کارشناسان و مسوولین در سازمان محیط زیست کشور اعلام شد به دلیل رطوبت منطقه و تالاب این شرکت در تولید ریزگرد سهمی ندارد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر چهار هزار تن از تولیدات شرکت به کشورهای منطقه از جمله پاکستان و آذربایجان صادر شده است وصادرات ۲۰ هزار تن نیز در سال آینده هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت املاح ایران اظهار داشت: بحث توسعه با حفظ الزامات مورد توجه است و در این راستا نفع نسل‌ها مد نظر است.

بوربور در پایان گفت: شرکت املاح ایران در راستای کاهش عوارض زیست محیطی، مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی را با جدیت در دستور کار دارد و خود را مکلف به نفع رسانی به جامعه می داند.

مدیر کارخانه املاح معدنی ایران هم در این نشست گفت: تولیدات سولفات سدیم این کارخانه سالانه ۱۲۵ هزار تن است.

مسعود رضوانی فردافزود: سولفات سدیم ماده اولیه پودرهای شوینده است که این شرکت نقش موثری در تامین این ماده معدنی و صرفه جویی ارزی دارد.

وی بیان کرد: واحد معدنی اراک در سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسید و این واحد در سال ۸۴ هم یک طرح توسعه داشته است.

مدیرکارخانه املاح معدنی ایران ادامه داد: در سال‌های ۹۲ و ۹۳، دغدغه‌هایی برای مردم اراک و مسئولان در خصوص فعالیت‌های معدنی این واحد ایجاد شد و این موضوع در کارگروه احیای تالاب میقان بررسی شد و پس از چندین نشست مختلف و بررسی موضوعات، تکالیفی برعهده شرکت گذاشته شد که تاکنون بیشتر آنها محقق شده است.

رضوانی فرد تصریح کرد: در خصوص بحث انتقال باطله‌های کارخانه مطالعه‌ای توسط یک شرکت دانش بنیان در سال ۹۸ انجام شد و ۶ کیلومتر خط لوله برای انتقال باطله‌ها کشیده شد.

وی عنوان کرد: برگرداندن پسماندهای خشک که سال‌ها در منطقه دپو شده بود نیز بر اساس مجوز کارگروه احیای تالاب استان مرکزی از سال ۹۵ به معدن میقان برگردانده شده است.

مدیرکارخانه املاح ایران افزود: در راستای کاهش ریزگردها نیز تفاهم نامه‌هایی با صندوق ملی محیط زیست منعقد شده و هم اکنون ۲ طرح در تالاب میقان در حال اجرا است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.