ارتقاء سطح آموزش‌ شهروندی جزو اولویت‌هاست

معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت : ارتقاء سطح آموزش‌ شهروندی جزو اولویت‌هاست که باید در ساخت و سازها، نقشه‌هاو دیگر مسائل ایمنی و آتش‌نشانی دیده شود.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، مهدی زندیه وکیلی در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان و رونمایی از طرح آتش نشان داوطلب در سالن چند منظوره ایستگاه آتش‌نشانی کرهرود افزود: حوادث آتش‌سوزی، سقوط اشیا ارتفاع جزو مسائل مهندسی است تعداد زیادی از مهندسان توانمند در آتش‌نشانی‌های استان مشغول فعالیت هستند و وضعیت استان مرکزی در حوزه اجرا، اطفاء حریق و صدور پایان کار مطلوب است.

وی اظهار داشت: آتش‌نشانان با جان‌فشانی و ایثار به هم‌نوعان خود امرار معاش می‌کنند در حالی که خوشبختانه خدمات آتش‌نشانان در جلوگیری از خسارات جانی و مالی و نجات افراد حادثه‌دیده بسیار مؤثر بوده است.

معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: سرعت عمل آتش نشان در زمان وقوع حادثه بسیار موثر است و اهمیت ویژه‌ای دارد بنابراین شرط مدیریت حادثه و سرعت عمل مطلوب، آمادگی آتش نشان است.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره‌های غواصی آتش‌نشانان یکی از اولویت‌ها به‌شمار می‌رود چراکه ارائه خدمات از سوی آتش‌نشانان با هدف جلوگیری از خسارت مالی انجام می‌شود که تمام خدمات با ایثارگری و از جان گذشتگی آتش‌نشانان ارائه می‌شود.

در ادامه این مراسم علیرضا بیاتیان معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز گفت: متاسفانه آتش نشانان کمترین میزان دریافتی و حقوق را دارند و لازم است که شورای شهر با قدرت به این موضوع ورود کند تا اصلاحی در حقوق و مزایای این قشر جانفشان صورت گیرد، همچنین مسئله خرید نردبان مورد نیاز سازمان حل شده است و امیدواریم که تا پایان سال خریداری و مورد بهره برداری قرار گیرد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک نیز گفت: امسال ۸۰ آتش نشان به شکل داوطلبانه در حال همکاری با سازمان هستند که از ظرفیت این افراد برای آموزش شهروندان نیز استفاده خواهد شد.

فضلی در خصوص افتتاح سالن چند منظوره در منطقه کرهرود، گفت: این سالن پیش از این انبار ماشین آلات شهرداری منطقه بود که با واگذاری آن به سازمان آتش نشانی با هزینه دو میلیارد تومان به سالن چندمنظوره تبدیل و امروز رسما به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به آغاز دومین دوره مسابقات عملیاتی-ترکیبی و کار در ارتفاع آتش نشانان استان مرکزی، افزود: تا پایان سال، ۱۵ دوره آموزشی نیز برای آتش نشانان برگزار می شود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.