صدور کیفرخواست پرونده متهمین روز تاسوعا در اراک

رئیس کل دادگستری استات مرکزی گفت: امروز ۲۱ مردادماه، کیفرخواست متهمین روز تاسوعا صادر شده و به محاکم اراک ارسال می شود.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ۲۱ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در انعکاس اصل ماجرای قضایایی که اخیرا در اراک اتفاق افتاد و بُرد ملی داشت، اصحاب رسانه و افراد دغدغه مند ورود خوبی داشتند اما درخصوص اقدامات صورت گرفته از سوی ضابطین و نهادها و سازمان ها و… اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه این پرونده ها با حساسیت بالا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شد، افزود: هفته گذشته پرونده موسوم به اهانت به همسر شهید مدافع حرم با صدور جلب دادرسی و کیفرخواست به دادگاه اراک ارسال شد و طی دو روز گذشته حتی روز جمعه، بازپرس مربوطه پیگیری لازم را در این رابطه انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: پرونده روز تاسوعا با اتهام تجمع علیه امنیت داخلی نیز منتج به نتیجه شد و امروز ۲۱ مرداد پس از گذشت ۱۰ روز از گزارش هر دو پرونده، امروز کیفرخواست متهمین روز تاسوعا نیز صادر شده و به محاکم اراک ارسال می شود.

موسوی ادامه داد: تلاش می شود هر دو پرونده در یک شعبه ویژه با قید فوریت بررسی و رای قاطع صادر شود. از امنیت ملی و حفاظت از مرزهای عقیدتی و اعتقادی با تمام وجود دفاع خواهیم کرد و کسانی که قصد تعرض به این‌ خط قرمزها را دارند بدانند قانون سریع و بدون فوت وقت و اغماض اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در خصوص پرونده روز تاسوعا ۹ نفر دستگیر شدند و هرکدام با دو یا سه عنوان جرم مشمول قرار جلب دادرسی و سپس کیفرخواست شدند که برخی از آنها در زمینه موادمخدر نیز دارای عناوین اتهامی هستند.

موسوس اضافه کرد: تلاش بر این است که پیش از اتمام ماه محرم به این جرائم رسیدگی شود و در همین ماه اهانت کنندگان به قداست تاسوعای حسینی مجازات شوند تا دل به درد آمده مومنین ذره ای تسکین یابد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.