انتشار گزارش نهایی بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک

 استاندار مرکزی با تأکید بر انتشار گزارش های تهیه شده درباره آلودگی هوای اراک گفت: گزارش نهایی بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مهرماه منتشر می شود.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از مهر، فرزاد مخلص الائمه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، اظهار کرد: در این سفر، همه تلاش‌ها در این راستا بود تا ظرفیتی ایجاد شود تا مبنایی برای بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا و اقدامات آینده باشد.

وی با دعوت مردم به مشارکت در بحث کاهش آلودگی هوای اراک عنوان کرد: تمامی گزارش‌هایی که تاکنون در خصوص کاهش آلودگی هوای اراک تهیه شده باید منتشر شود و در دسترس همگان قرار گیرد. مثلاً گزارشی که مشاور در بحث بروزرسانی طرح جامع کاهش آلودگی هوا ارائه داده را می‌توان منتشر کرد. ضمن اینکه گزارش نهایی بازنگری این طرح که به عنوان پیش نویس تهیه شده است، مهرماه منتشر می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص فیلتراسیون نیروگاه شازند بیان کرد: تاکنون به وضعیتی که در فیلتراسیون قابلیت اجرا داشته باشد نرسیده‌ایم اما توجه ویژه به فیلتراسیون و پایش کردن ورودی به نیروگاه داریم. امیدواریم نیروگاه دوباره در شرایط مازوت سوزی قرار نگیرد اما اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاد، باید با فیلتراسیون، مازوت آن کم سولفور شود تا آسیب کمتری به مردم برسد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برای اورهال نیروگاه حرارتی شازند باید ۲ واحد از نیمه دوم آذرماه به بعد از مدار خارج شود و تعمیرات اساسی به آن زمان که دوران اوج آلودگی هواست موکول شود.

مخلص الائمه افزود: زمانبندی اتمام پروژه آندسازی ایرالکو نیز باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه شود و مشکل آجر مورد نیاز پروژه آندسازی باید توسط این سازمان حل شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.