۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای جدید در کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در قانون بودجه موضوع برق هسته‌ای را پیش‌بینی کردیم و ۱۰ هزار مگاوات برق جدید در کشور در دست برنامه قرار گرفته است.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، محمد اسلامی در جریان سفر به شهرستان خنداب و در بازدید از این شهرستان گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان انرژی اتمی در دست اجرا داریم پروژه خنداب است که طرح‌های توسعه را شروع کردیم و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام با یک وضعیت مطلوبی در دست اقدام و پیگیری قرار دارد.

وی با اشاره به برق اتمی افزود: به لطف الهی و به کمک نمایندگان مجلس در قانون بودجه موضوع مهم برق هسته‌ای را پیش‌بینی کردیم و ۱۰ هزار مگاوات برق جدید در کشور در دست برنامه قرار گرفته که به سمت آن در حال اقدام هستم.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: در حال حاضر نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی بوشهر به عنوان یک انرژی پاک بدون آلایندگی و برق پایدار توانسته به صورت شبانه روز ۱۰۲۵ مگاوات برق را تولید و وارد شبکه توزیع کند که در جهت تنظیم بار شبکه موثر واقع شده است.

اسلامی اضافه کرد: برنامه‌های اجرایی واحد‌های ۲ و ۳ بوشهر را در عرض چند ماه گذشته بعد از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و تاکیداتی که شده شتاب دادیم و بحمدالله طرح وضعیت متفاوتی پیدا کرده و امیدواریم سرفصل‌های دیگر را که مؤثر است بتوانیم فعال کنیم و پیشرفت بیشتری داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.