سرآغاز تجارت با ۵۴ کشور آفریقایی

رئیس اتحادیه تجار، کارفرمایان و صنعتگران سنگال گفت: همکاری شرکت‌های ایرانی با تجار سنگال می‌تواند سرآغاز تجارت با ۵۴ کشور آفریقایی شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، شیخ سیسه در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان مرکزی با هیات تجاری سنگال در اتاق بازرگانی اراک افزود: خدمات فنی و مهندسی در حوزه راه‌سازی، صنایع نساجی، ادوات و ماشین آلات کشاورزی و محصولات متنوع صنعتی از جمله موارد مورد توجه برای حضور مهندسان، پیمانکاران و صنعتگران استان مرکزی در طرح‌ها عمرانی و بازار‌های کشور سنگال و کشور‌های آفریقایی است.

وی گفت: چشم انتظار اتاق بازرگانی استان مرکزی در نمایشگاه بین المللی هستیم.

سیسه اظهار کرد: کشور ما توجه ویژه ای به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

وی تاکید کرد :ما مصمم هستیم بعد از برگشت به سنگال ۲ هدف را دنبال کنیم یکی محصولاتی که در این استان تولید می‌شود در کشور ما به فروش برسد و یا شرکت هایی که صاحب تکنولوژی هستند در سنگال مستقر شوند و ادامه تولید به نفع دو کشور فعالیت کنند.

مسول میز سنگال در وزارت امور خارجه ایران نیز گفت: وزارت خارجه و اداره کل آفریقا در راستای وظیفه ذاتی خود و ایجاد ارتباط با آفریقا و اتاق بازرگانی استانی را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت : در کشور سنگال ثبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی حاکم است و نگاه ما در وزارت امور خارجه به سنگال به عنوان دروازه غرب آفریقا است.

حسین پرورش عنوان کرد: عضویت سنگال در جامعه غرب آفریقا به طوری است که ۱۵ کشور تحت پوشش این منطقه است بنابراین با توجه به ظرفیت‌های سیاسی موجود ما می‌توانیم به بازار ۳۰۰ میلیونی دسترسی پیدا کنیم.

وی افزود: خط دریایی بسیار مهم است و هم قیمت تمام شده که در کمیته آفریقا به آن پرداخته شده به جهت این است که در شمال و غرب آفریقا خط تجاری راه‌اندازی شود.

مردانی نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی اراک هم در این نشست به تشریح ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی وخدمات فنی و مهندسی استان مرکزی پرداخت و گفت: تولیدات متنوع صنعتی استان مرکزی می‌تواند بسیاری از احتیاجات وارداتی بازار‌های آفریقا را جواب دهد و حتی با استقرار خطوط تولیدی ایرانی در سنگال می‌توان به تولید مشترک محصولات مبادرت کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.