تکمیل پروژه‌های زیباسازی در شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی، فاطمه عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به عملکرد این سازمان، اظهار کرد: زیباسازی کلیه اقدامات آگاهانه ای است که توسط شهرداری‌ها برای ارتقاء کیفیت محیط شهری و مطلوب کردن زندگی شهروندان انجام می گیرد، وجود سازمان زیباسازی بسیار لازم بوده و از آن جا که ضرورت آن احساس می شد از فروردین۹۱ این سازمان پایه‌گذاری شد.

وی افزود: شهر مانند یک ساختمان است که اقدامات تکمیلی و زیبایی آن از جمله نورپردازی، نصب پرچم، تابلو و ایجاد نقاشی دیواری، نقش برجسته و کلیه رنگ آمیزی بر عهده این سازمان است.

مدیرعامل زیباسازی شهرداری اراک تصریح کرد: زیباسازی شهری به معنی زیبا کردن ظاهری نیست و تنها برداشتن نازیبایی ها کافی نبوده بلکه زیبایی شهر یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر شهرهای امروزی به ویژه کلانشهرها بوده و هرچه روند ماشینی شدن در شهرها رو به افزایش باشد ضرورت وجود زیبایی در شهر برای همه به ویژه شهروندان، بیشتر احساس می شود.

عسگری با اشاره به برنامه های این سازمان گفت: اقدامات سازمان زیباسازی به طور مستقیم بر روح و جسم شهروندان تاثیرگذار است چرا که رفع آلودگی های بصری بر روی دیوارها، اثر بخشی پیام هایی که از طریق، نقاشی دیواری ها و نیز تبلیغات شهری منتقل می شود و در غنی سازی فرهنگ شهری بسیار موثر است.

وی افزود: از آنجا که آگاهی شهروندان در راستای اثرگذاری مبلمان شهری و نقش آن بر هویت شهری افزایش یافته انتظارات مردم نیز نسبت به گذشته بیشتر شده به گونه ای که از اجرای نقاشی دیواری ها بسیار استقبال کرده و نیز برای همکاری با شهرداری اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرعامل زیباسازی شهرداری اراک تصریح کرد: مهم ترین وظائف این سازمان نصب تابلوهای خیابان، میادین، بلوارها، کوچه ها است چراکه در بحث آدرس دهی بسیار حائز اهمیت بوده و امسال به این موضوع توجه ویژه انجام شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.

عسگری با اشاره به آذین بندی شهر‌‌ ریسه بندیی، نصب پرچم و المان های مناسبتی گفت: در همین راستا امسال میادین شورا، شهدا و خیابان شهید جهان پناه آذین بندی دائمی شده و میادین حافظ، امام حسین، ورزش، شریعتی، هفت تیر و بعضی ازنقاط خیابان امام خمینی(ره) تا پایان سال آذین بندی دائمی می‌شوند.

وی افزود: طراحی و نصب المان نوری میدان سرداران انجام شده و به صورت دائمی در نظر گرفته می شود و این روند در سایر نقاط شهر ادامه دارد.

مدیرعامل زیباسازی شهرداری اراک با اشاره به ساخت تندیس میادین گفت: روند فعالیت‌ها به شیوه است که ابتدا مطالعه و بررسی های لازم درباره طرح تندیس انجام و ویژگی های کیفیت، هنری بودن و تناسب با درک عمومی در نظر گرفته می شود و پس از تصویب طرح اقدام به ساخت تندیس انجام می شود درهمین راستا میدان های سرداران، امام حسین و نماز دراولویت قرار دارند که پس از رای شورای اسلامی در دست اجرا قرار می‌گیرد.

عسگری تصریح کرد: این موضوع هفته آینده جلسه ای با هنرمندان نامی کشوری و اساتید بین المللی هنر در سازمان زیباسازی شهرداری برگزارمی شود.

وی افزود: هرساله با نزدیک شدن به فصل بهار در این باره اقدام می شد ولی امسال از هم اکنون این فراخوان در سایت زیباسازی اعلام شده و به صورت پوستر در اماکن عمومی و روزنامه های محلی نیز چاپ می شود تا به حال نیز ۲۰هنرمند اراکی اعلام آمادگی نموده اند که اولویت نیز با آن ها است.

مدیرعامل زیباسازی شهرداری اراک تصریح کرد: ۵ داور مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اراک انتخاب شده اند که پس از انتخاب طرح و تایید شهرداری برای عید نوروز آماده می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.