برخورد قاطع با فساد، حفظ و ارتقای امنیت ملی و اجتماعی

دادستان اراک گفت: برخورد قاطع با فساد، حفظ و ارتقای امنیت ملی و اجتماعی، شناسایی گلوگاه های فساد، مبارزه جدی با فساد از جمله موارد مهم است که باید مورد توجه باشد تا اجازه ندهیم فساد در جامعه نهادینه شود و اصحاب رسانه در این زمینه می توانند نقش خود را ایفا کنند.

ربیع اله قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی پرچمدار اجرای عدالت است و معیار اجرای عدالت، قانون است. اگر اصحاب رسانه خود را مکلف بدانند در راستای ترویج فرهنگ قانونمداری گام بردارند، نقش مهمی در آگاهی مردم و پیشگیری از جرائم و آسیب ها خواهند داشت.

وی گفت :اقدامات دستگاه قضایی و اصحاب رسانه باید به کیفیتی باشد که اصحاب رسانه دیدگاه حاکمیت و قانونمداری و ضوابط را تشریح کنند و اقدامات دستگاه قضایی پیوست رسانه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹، ۱۷۸۰ حکم ترک تعقیب و سال گذشته ۳ هزار و ۵۹ مورد ترک تعقیب صادر شده است، در حوزه تعلیق تعقیب نیز ۴ درصد رشد ایجاد شده است.

دادستان اراک با بیان اینکه تمام ظرفیت دستگاه قضایی جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بکار گرفته می شود گفت : ایجاد امنیت برای واحدهای تولیدی یکی از محورها و رسالت های دستگاه قضایی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.