اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای تامین نقدینگی صنایع غذایی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان زرندیه از تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای تامین نقدینگی صنایع غذایی کشور خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی کود و سموم کشاورزی در شهرک صنعتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه گفت: دولت در اجرای مصوبات قرارگاه امنیت غذایی و تامین نقدینگی، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای پیشگیری از وارد شدن آسیب به تولیدات بخش کشاورزی و تقویت صنایع غذایی اختصاص داد.

علیرضا مهاجر افزود: تقویت تولیدات و زیرساخت‌های بخش کشاورزی از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: در شرایط کنونی، اولویت تامین مواد غذایی و روی آوردن به کشاورزی مدرن در دستور کار کشورهای مختلف قرار گرفته و ما هم ناگزیر هستیم در این زمینه با برنامه‌ریزی متناسب، گام های جدی برداریم و باید بتوانیم تولید مواد غذایی را در داخل کشور مدیریت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خُرد شدن اراضی کشاورزی را یکی از مشکلات کنونی این حوزه به خصوص برای اجرای طرح های مختلف برشمرد و گفت: براساس آمارهای موجود، ۷۵ درصد از زمین‌های کشاورزی در اختیار بهره‌برداران مقیاسی کمتر از پنج هکتار قرار دارد و این احتمال وجود دارد که تا ۱۰ سال آینده بالغ بر ۹۰ درصد از قطعات اراضی کشاورزی به کمتر از سه هکتار کاهش یابد.

وی ادامه داد: این شرایط ایجاب می‌کند که برنامه اصلاح اراضی باید در اولویت مجلس و دولت قرار گیرد تا با ایجاد فضای امید و ایده‌پردازی موثر بتوانیم به ارتقای تولیدات اقدامات موثری انجام دهیم.

مهاجر افزود: تجهیز به تکنولوژی‌های روز دنیا و تولید در سطح استانداردهای جهانی با توجه به شرایط کنونی دنیا باید در اولویت برنامه‌های حوزه کشاورزی و مواد غذایی کشور باشد، ضمن اینکه رعایت استانداردها و تولید محصولات سالم هم یکی از مهم ترین مباحث است که نباید نادیده انگاشته شود.

به گفته او، وزارت جهاد کشاورزی در پی تولیدات با کیفیت محصولات کشاورزی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن است و تحقق این مسئله با وجود سرمایه‌گذاران و حمایت دولت محقق خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.