راه اندازی سرویس احراز نشانی در اداره پست استان مرکزی

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: سرویس احراز نشانی در راستای خدمتگزاری هر چه بیشتر به مراجعه‌کنندگان در این اداره کل راه‌اندازی شد.

محمدرضا عباسی افزود: سرویس احراز نشانی ارائه خدمتی در راستای احراز یا احراز نشدن اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس مکان اعلام شده، ارگان مربوطه است که همه فرآیندهای آن الکترونیکی انجام می‌شود مستند فیزیکی ارائه و یا اخذ نمی‌شود و کافی است توزیع کننده اقلام پستی برای احراز اقامت افراد به مکان اعلام‌شده، مراجعه کند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی به نقل از ایرنا ، وی در خصوص کارآیی سرویس احراز نشانی بیان داشت: به طور عموم، شرکت‌ و سازمان‌هایی که درستی نشانی اقامت مشتریان یا مخاطبانشان، اهمیت زیادی دارد، از مخاطبان خود تاییدیه احراز نشانی اقامت را مطالبه می‌کنند.

مدیر کل پست استان مرکزی اظهار داشت: این سرویس بر اساس درخواست سازمان و شرکت‌ها با توجه به فرآیندهای کاری و اجرایی آن‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده است.

عباسی ادامه داد: در این نوع ارائه خدمت، پس از ثبت درخواست الکترونیکی در تارنمای خدمات الکترونیک به آدرس GNAF.POST.IR و پرداخت هزینه توسط درخواست‌کننده، علاوه‌ بر ارسال پیامکی کد شناسه مخصوص (رمز) برای مشتری، اطلاعات مکانی که شخص به همراه اطلاعات هویتی خود ثبت کرده، برای نامه‌رسان مربوطه در محل مشتری ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: احراز مکان مشتری از طریق مراجعه توزیع کننده اقلام پستی در بازه زمانی ۴۸ ساعت کاری، به آدرس متقاضی و با رویت شخص و تطابق مدارک هویتی شخص و در نهایت ثبت کد شناسه (رمز) پیامک شده برای مشتری در اپلیکیشن همراه نامه‌رسان به صورت برخط تایید یا رد می‌شود.

مدیرکل پست استان مرکزی با اشاره به ادارات و شرکت‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند، یادآور شد: بانک‌ها یا مؤسسات اعتباری برای اطمینان از درستی نشانی فردی که متقاضی دریافت دسته‌چک یا تسهیلات اعتباری است، وزارت آموزش‌ و پرورش برای تایید محل اقامت دانش‌آموزان به‌ منظور ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی خود ، راهور برای تایید آدرس مالک و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر با فرآیندهای مشابه می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: برای ارسال اطلاعات ثبت‌شده در سیستم (احراز یا عدم احراز اقامت فرد در مکان اعلام‌ شده) به سازمان‌های متقاضی، لازم است و ب‌سرویس برخط استعلام نیز بعد از عقد تفاهم‌نامه در اختیار آن سازمان قرار گیرد و سازمان یا شرکت مذکور می‌تواند از طریق وب‌سرویس، با ارسال کد ملی اشخاص حقیقی و یا شناسه ملی اشخاص حقوقی نسبت به احراز اقامت وی در مکان ادعا شده توسط مشترکان از شرکت ملی پست استعلام بگیرند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.