راه اندازی سامانه ملی مشاغل در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، ناصرشیخی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، به مناسبت هفته کارگر با اشاره به نقش کارگران نمونه اظهار داشت: از ۵ اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت هفته کارگر نامیده شده که هدف اصلی این هفته که به عنوان تبدیل کار به توسعه و بسترسازی برای معرفی الگوهای برتر و خلاقیت در حوزه کار معرفی و از کارگران نمونه در این روز قدردانی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در حوزه کار بیش از ۲۰۰ نفر کارگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند، از نظر پایین بودن تنش‌های کاری، سال گذشته رتبه نخست و دوم کشور را به دست آوردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۱۸ بازدید از اصناف کشاورزی، دامداری و غیره در راستای سطح ایمنی و بهداشت کاری انجام شده، ۴۸۵ مورد رسیدگی به حوادث ناشی از کار در استان رخ داده که از این تعداد ۲۸۳ حادثه در بخش صنعت، ۱۳۱ حادثه در بخش ساختمان و ۷۱ حادثه در سایر بخش‌ها بوده است.

وی افزود: از جمله اقدامات درحال پیگیری، راه‌اندازی سامانه ملی مشاغل در راستای معرفی مشاغل، مشاوره‌های شغلی که افراد برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

شیخی با اشاره به فرارسیدن هفته کارگر گفت: به مناسب این روز از زحمات ۶ کارگر، ۸ گروه کار، یک تلاشگر، ۲ سرپرست خانوار زن و ۲ کارگر زن سرپرست خانوار نمونه استان مرکزی تجلیل و قدردانی می‎‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.