رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت پسماند در اراک

آیین رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت پسماند اکو با حضور معاون امور عمرانی استانداری مرکزی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ شهردار اراک در این مراسم گفت:حقیقتا سبک زندگی بشر امروز، تولید زباله را اجتناب ناپذیر کرده به گونه ای که تولید زباله در عالم رقم خورده که ما با بحرانی به عنوان بحران‌ ازدیاد زباله در دنیا روبرو هستیم و می طلبد تصمیم گیران در مقابله با این بحران بسیج شوند چرا که از ضروریات توسعه پایدار مقابله با این بحران خواهد بود.
کریمی شهردار اراک در این مراسم گفت:کاهش تولید زباله و بازیافت زباله از جمله راهکارهای مقابله با بحران ایجاد زباله می باشد.
وی تاکید کرد:امروز طلائی ترین روش بازیافت بحث تفکیک از مبدا می باشد این در حالیست که بازیافت زباله را می توان به عنوان یکی از روش های حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی تلقی کرد.
وی یاد آور شد:‌امروز در دنیا سرانه تولید زباله در کشور های کمتر توسعه یافته برای هر فرد در روز نیم تا یک کیلو می باشد در حالیکه برای کشورهای برخوردار و توسعه یافته بین یک تا ۶ کیلوگرم برای هرفرد در روز می باشد.
کریمی خاطر نشان کرد: در ایران حدود ۵۵ هزار تن زباله در روز تولید می شود و در شهر اراک نیز سرانه تولید زباله برای هر فرد ۵۵۰ گرم است که از میانگین کشوری که ۷۶۰ گرم می باشد،کمتر است.
زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در این مراسم نیز افزود: استان مرکزی در حوزه جمع‌آوری زباله مشکل ندارد اما در حوزه بازیافت کار انجام نشده، بسیاری دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا در سال‌های گذشته در اراک آغاز شده بود اما مدت‌ها رها شده بود که این مهم مجدد در اراک از سرگرفته شده است.
زندیه وکیلی گفت: تجمیع محل‌های دفن پسماند در کارگروه پسماند استان با جدیت دنبال شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد، بازیافت زمانی صرفه اقتصادی دارد که با تناژ بالا صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه این آیین گفت: تفکیک زباله از مبدا بحث فرهنگی است که باید آموزش در این بخش از مدارس، خانواده ومجموع هایی که قابلیت یادگیری دارند مورد توجه جدی قرار گیرد.
میرنظامی افزود: اگر در بحث دفن زباله و پسماند دقت ویژه صورت نگیرد به طور قطع به آب‌های زیرزمینی آسیب وارد می‌شود و سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.
فدوی،رئیس سازمان پسماند اراک نیز گفت: مردم می توانند با نصب اپلیکیشن “اکو” از بازار به سامانه هوشمند مدیریت پسماند اکو اراک دست پیدا کنند و هر زمان می توانند پسماند خشک خود را تحویل دهند و ما به ازای ان مبلغ ان در کارت الکترونیکی انها شارژ می شوند.
وی افزود: یکی از وظایف سازمان مدیریت پسماند تفکیک پسماند خشک از غیرخشک است که به عنوان رسالت این سازمان دنبال می شود.
فدوی بیان کرد: این اپلیکیشن از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ فعال است و مردم می توانند با ثبت نام در این سامانه پسماند خود را تحویل دهند.
وی اضافه کرد: اراک دومین شهر بعد از مشهد است که به این سامانه دست پیدا کرده است.
رئیس سازمان پسماند اراک اضافه کرد: اکو یک سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماندها در اراک است که در راستای کاهش ضایعات و پسماندها خشک، سهولت فرایند تفکیک و تحویل آن‌ها فعالیت می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.