برگزاری همایش عاشوراییان در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این همایش که فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، و جمعی از مسئولان حضور داشتند؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان درسخنانی بر لزوم آفت زدایی و آسیب زدایی از مجالس عزاداری برای ارتقای این جلسات و برنامه های دینی تاکید کرد.

وی گفت: هیات های مذهبی باید مروج مبانی و احکام و دستورات دینی باشند و در کنار نوحه خوانی و سینه زنی به احکام شرعی و تبلیغ دین در بین اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله ˈ غیاث الدین طه محمدی ˈ ادامه داد: هدف از برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا نباید تنها سینه زنی و نوخوانی باشد بلکه باید منجر به شناخت، تقویت اعتقاد و اخلاق افراد بویژه جوانان باشد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: مجالس عزاداری شیعیان دارای کارکردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است که از جمله آنها محافظت و هویت بخشی به جامعه شیعیان، تبلیغ و انتقال مفاهیم شیعی به مخاطبان و کمک به حفظ پویایی و حیات شیعیان در جامعه است.

وی گفت: هیات های عزاداری حضرت امام حسین (ع) که ارمغان عاشوراست، و با دیدن پرچم های آن همیشه حرکت ارزشمند حضرت سید الشهدا (ع) به ذهن متبادر می گردد، از جمله نعمت های ارزشمندی است که کیان تشیع از آن برخوردار می باشد.

آیت الله محمدی بیان کرد: هیات های مذهبی از قدیمی ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تعظیم شعائر دینی بخصوص بزرگداشت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: هیات های مذهبی اصیل ترین کانون فرهنگی انقلاب اسلامی پس از مساجد و عامل مهم انسجام اسلامی و وحدت ملی ایران هستند و به همین دلیل دشمن متوجه این نقطه قوت انقلاب اسلامی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: هیات ها می توانند عاملی برای هدایت جوان ها باشند بنابراین روسای هیات ها باید با تدبیر و برنامه ریزی یک فضای عرفانی و معنوی را در تکایا، حسینیه ها و مساجد مهیا کنند.

وی یادآور شد: دشمنان ایران و مذهب تشیع از هر راهی برای ضربه زدن به این سرزمین پاک و مذهب مقدس شیعه استفاده می کنند بنابراین روسای هیات ها باید کاملا هوشیار باشند و بخصوص در مداحی اجازه خواندن هر شعری را به مداح ندهند.

در این آیین روسای هیات ها و پیرغلامان امام حسین (ع) به نغمه های جمع خوانی پرداختند و در پایان این آیین نیز از سه خانواده شهید مداح نیز تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.