تشکیل قرارگاه محله اسلامی در ۶۰ منطقه اراک

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تشکیل قرارگاه محله اسلامی در ۶۰ منطقه از شهر اراک در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر محسن کریمی در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار کرد: حماسه باشکوه ۲۸ خرداد شکست همه جانبه توطئه‌ها و فتنه انگیزی های دشمنان را رقم زد و موجب تقویت امید و اعتماد به نظام اسلامی شد.

وی با اشاره به نقش تفکر در مقابله با مائل مختلف داخلی و خارجی کشور گفت: اعتماد به خداوند و باور به ظرفیت‌های داخلی و مردمی مهمترین رویکرد بسیج است.

فرمانده سپاه روح الله تاکید کرد: بسیج سازندگی یکی از اقشار تأثیرگذار است و در بسیاری از مقاطع توانسته تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند.

کریمی ادامه داد: تشکیل و فعالیت اثربخش بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در بیش از ۲۲ قشر تخصصی و در عرصه‌های مختلف در عرصه محرومیت زداییو مبارزه و کاهش آسیب‌های بیماری کرونا ظهور و بروز پیدا کرد.

وی راه اندازی نهصت آموزش و توانمند سازی و مهارت آموزی و ارائه تسهیلات را سه هدف اصلی اهداف صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی دانست و افزود: هم اکنون بیش از ۶۷۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور در استان فعال هستند و بیش از ۸۰ درصد از اشتغال ایجاد شده پایدار هستند.

فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: بیش از ۶ هزار واحد اقتصاد مقاومتی خرد در استان با حمایت‌های بسیج سازندگی ایجاد شده و بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به آنها ارائه شده است.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی می‌تواند در راستای حل مشکلات حاشیه نشینی و مبارزه با فقر و محرومیت در مناطق کم برخوردار بسیار مؤثر باشد و این مسئله یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه و استان است.

کریمی تاکید کرد: در ۵ سال گذشته بیش از ۱ هزار و ۶۲۰ پروژه عمرانی اجرا شده و در سال گذشته ۱۹۰ واحد مسکونی احداث، ۱۷۰ واحد مسکونی تعمیر و بازسازی و ۱۴۰ پروژه در بخش کشاورزی اجرا شده است و امسال احداث بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در دستور کار بسیج سازندگی است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول گذاری، مرمت و لایه روبی قنوات و در مجموع احداث ۳۰ هزار متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی انجام شده و اجرای این طرح‌ها به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب در مناطق اجرای طرح جلوگیری کرده است.

به گفته فرمانده سپاه روح الله اهدای ۱ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان، اهدای ۲۳ هزار بسته لوازم التحریر و ۳۱۰ هزار بسته معیشتی ۴۵۰ هزار تومانی که ارزش ریالی آن بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان است بخشی دیگری از عملکر بسیج سازندگی استان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.