تعامل و هماهنگی بین مدیران، مسئولان اجرایی و نظارت استان اصل مهم گره‌گشای مشکلات

همگام با اجرای قانون، باید میان مردم نیز اعتمادسازی صورت گیرد چرا که این مهم منجر به افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ استاندار مرکزی گفت: در شرایط‌کنونی حساس که نیازمند وحدت و همبستگی هستیم، وحدت رویه میان ستاد انتخابات، هیات نظارت و اجرایی این استان برقرار است.

 سید علی آقازاده  در نشست با رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی افزود: تعامل و هماهنگی لازم بین مدیران، مسئولان اجرایی و نظارت استان، گره‌گشای مشکلات است و امید است این انسجام و تعامل، پیش، حین و پس از انتخابات و به ویژه در شهرستان‌های آشتیان تفرش و فراهان نیز برقرار باشد.

وی تاکید کرد: میان تیم های بازرسی و نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها نیز این تعامل و وحدت مشهود است و تاکید داریم که روابط حسنه تا پس از استخراج، اعلام و تایید آرای انتخابات استمرار داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در زمینه تدارکات و پشتیبانی انتخابات پیش رو در استان هم مشکل خاصی وجود ندارد و امید است در انتخابات مهم و حساس ۲۸ خردادماه، شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای باشیم.
آقازاده وظیفه مجریان انتخابات استان را اجرای ” قانون” عنوان کرد و گفت: همگام با اجرای قانون، باید میان مردم نیز اعتمادسازی صورت گیرد چرا که این مهم منجر به افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود.
وی تصریح کرد: با برگزاری مناظرات بین نامزدهای انتخاباتی هم امید است انگیزه نهایی میان مردم افزایش یابد و انتخابات پرشور را شاهد باشیم و یک کارنامه درخشان و موفقی همچون انتخابات سال ۹۸ در استان ثبت کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: امید است تعاملی که بین ستاد انتخابات و هیات نظارت، شورای نگهبان در سال ۹۸ شاهد بودیم را در انتخابات پیش رو، صادقانه و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی داشته باشیم.
” بهروز اکرمی: افزود: امید است در انتخابات امسال هم وظایف قانونی خود را به شایستگی به سرانجام برسانیم.
وی تاکید کرد: نشست های مشترکی از سوی دست اندرکاران انتخابات در استان برگزار شده و تعامل بسیار سازنده ای بین مجموعه اجرا و نظارت در سطح استان وجود دارد که جای تقدیر دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان داشت: در انتخابات پیش رو آمادگی لازم برای تامین پشتیبانی شعب اخذ رای وجود دارد چرا که بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان فراهم شده است.

رئیس هیات بازرسی بر انتخابات استان مرکزی نیز بیان داشت: در هیات بازرسی انتخابات ۱۴۰۰، تفاوت هایی با سنوات گذشته وجود دارد چرا که در هر شعبه یک بازرس و برای هر ۱۵ شعبه هم یک سربازرس فعال هستند
” مهدی زندیه وکیلی” بیان کرد: برای انتخابات پیش رو، با حکم روسای هیات های بازرسی بر انتخابات، ۱۵ بازرس ویژه از سوی وزارت کشور منصوب و احکام و کارت شناسایی برای افراد صادر شده است و اسامی آنها در سامانه وزارت کشور ثبت شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی، ۷۰ بازرس ذخیره هم در نظر گرفتیم که در صورت لزوم بحث جایگزینی انجام شود.
رئیس هیات بازرسی بر انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: در انتخابات امسال علاوه بر انجام بازرسی، فرایند ابتدایی و نحوه اجرای انتخابات ارزیابی انجام می شود که این ارزیابی ها به صورت مستقیم از وزارت کشور پایش می شود و تمام فرآیندهای ثبت نام در سامانه بار گزاری می شود.

زندیه وکیلی عنوان کرد: برای بازرسان و سربازرسان در مرکز استان و شهرستانها کلاس های آموزشی برگزار شده و بحث ویدئوکنفرانسی هم برای هیات‌های بازرسی بر انتخابات انجام شده است که انتظار می‌رود با تعامل هیات‌های اجرایی و نظارت، شاهد انتخابات پرشکوه در استان باشیم.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: اجرای قانون، اخلاق و تعامل میان ستاد انتخابات و هیات نظارت شورای نگهبان دو سویه وجود دارد و امید است این تعامل و همکاری در انتخابات پیش رو هم برجسته تر باشد.
حجت الاسلام مبارک آبادی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم در شعب اخذ رأی با توجه به شرایط کرونایی ازدحام ایجاد شود و تمهیدات لازم پشتیبانی، امنیتی و بهداشتی در تمام شعب مدنظر ویژه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در شعب شلوغ باید تعداد بازرسان افزایش یابد، گفت:
در برخی شعب سه انتخابات برگزار می شود که نیاز است این توافق صورت گیرد پس از زمان تعیین شده انتخابات، صندوق های رای ریاست جمهوری، به فرمانداری منتقل شود چرا که شمارش صندوق های شوراها با توجه به کثرت کاندیداها زمان بر است.
رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان مرکزی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی نیاز است حوزه پدافند غیر عامل تمهیدات لازم را در روز انتخابات اتخاذ کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.