۵۳۲ دستگاه واگن باری و مسافری در اراک تولید شد

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک گفت: ۵۳۲ دستگاه انواع واگن باری و مسافری پارسال در این واحد صنعتی تولید شد و این محصولات از سوی شرکت‌های بهره‌بردار در خطوط ریلی کشور به کار گرفته شده‌ است.

«محمدرضا مختاری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۵۰۶ دستگاه از واگن‌های تولید شده در شرکت واگن‌پارس اراک باری و ۲۶ دستگاه دیگر نیز مسافری است و همه آن‌ها به شرکت‌های بهره‌بردار تحویل شده است.  
وی ادامه داد: قیمت تمام شده هر واگن باری بین ۱۳ تا ۲۱ میلیارد ریال و قیمت هر واگن مسافری نیز حدود ۶ هزار و ۵۰۰ یورو ارزیابی است که از سوی شرکت‌های بهره‌بردار تامین شد.
مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک با بیان اینکه رکورد تولید واگن بعد از ۲۱ سال شرکت واگن‌سازی اراک شکسته شد، اظهار داشت: بیشترین آمار تولید واگن ثبت شده در شرکت واگن‌پارس اراک با تولید ۵۰۰ واگن در سال ۱۳۷۷ ثبت شده که این رکورد سال گذشته با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی شکسته شد.
مختاری اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های پنج ساله، تولید یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه واگن از سال ۱۳۹۶ در این واحد تولیدی کلید خورد که تا پایان سال ۹۶ چهارم این برنامه‌،یک‌هزار و ۷۲۸ دستگاه واگن معادل ۹۶ درصد اهداف شده محقق شد که در طول عمر فعالیت این واحد تولیدی بی‌سابقه است.
وی بیان کرد: سال ۹۶ بیش از ۴۶۰، سال ۹۷ بیش از ۴۹۰، سال ۹۸ بیش از ۵۶۰ و پارسال ۶۶۰ قرارداد از سوی شرکت‌های بهره‌بردار با شرکت واگن پارس منعقد شد که این افزایش فزآینده انعقاد قراردادها نشان از اعتمادسازی در ابن واحد واگن‌سازی دارد.
مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک گفت:تولید ۷۰۰ خودروی ریلی امسال در این واحد تولیدی برنامه‌ریزی شده بود که با حمایت شرکت مپنا(سهامدار شرکت) به تولید ۸۵۵ دستگاه افزایش یافت.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.