باید از فعالیت مدارس غیرقانونی فوتبال در استان مرکزی جلوگیری شود

به گزارش مرکزی دیلی، محسن صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فعالیت مدارس فوتبال از سال ۸۹ آغاز شده است افزود: ساماندهی مناسب مدارس، شناسایی استعدادهای جدید در فوتبال استان و نمایش خروجی کار آنها به صورت جشنواره یا فستیوال از برنامه های این هیات است.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیرقانونی فوتبال از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان می رسد افزود: خانواده ها با عدم ثبت نام فرزندان در این مدارس، مدارس مجوزدار را در شناسایی استعدادها و فعالیت هر چه بهتر یاری کنند.

ناظر آکادمی ملی فوتبال ایران در استان مرکزی با تاکید بر اینکه بانوان هم باید در بخش توسعه مدارس فوتبال فعال باشند، اظهار کرد: هیات فوتبال برنامه منسجمی را در بخش شهرستانی و استانی برای مدارس فوتبال پیش بینی کرده است.

صادقی هدف اصلی تشکیل مدرسه‌ فوتبال پر کردن اوقات فراغت بازیکنان و تامین سلامت فیزیکی آنان است، گفت: هدف اول ما برای آنها آموزش صحیح زندگی کردن است.

با بیان اینکه تمام مدارس فوتبال کشور از مربیانی استفاده کنند که حداقل مدرک مربی‌گری‌شان C باشد، تصریح کرد: باید به آنها یاد بدهیم که به قوانین و مقررات احترام گذاشته و همین طور احترام گذاشتن به دیگران را به خوبی انجام دهند و این موضوع در رفتارشان پدیدار شود.

برگزاری دوره های مربیگری ویژه مدارس فوتبال

مسئول مدارس فوتبال استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح دوره های مربیگری، ویژه مدارس فوتبال استان برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این دوره ها ارتقا دانش فنی مربیان در زمینه آموزش فوتبال به نونهالان و نوجوانان، یکنواخت کردن سطح آموزش در مدارس فوتبال در رده های سنی نونهالان و نوجوانان است.

صادقی با بیان اینکه  دوره های ویژه مدارس فوتبال در استان مرکزی ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه در اراک برگزار می شود ، اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در دوره های مربیگری مدارس فوتبال باید حداقل گواهینامه مربیگری درجه  D داشته باشند.

وی داشتن آمادگی جسمانی قابل قبول، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، قابلیت نمایش تکنیک های پایه فوتبال، شرکت کامل در جلسات عملی، تئوری و امتحانی نامبرد را از دیگر شرایط علاقمندان به شرکت در دوره مربیگری مدارس فوتبال عنوان کرد.

ناظر آکادمی ملی فوتبال ایران در استان مرکزی تصریح کرد: جلسات عملی، جلسات تئوری، نمایش فیلم، امتحانات عملی و تئوری از جمله بخش های این دوره مربیگری است.

صادقی به سر فصل های  تئوری آموزشی این دوره اشاره کرد و گفت: کمک های اولیه، روانشناسی کودکان ونونهالان، مدیریت مربیگری کرس روتور، ویژگی های مراحل رشد (نونهالان و نوجوانان)، تغییرات سیستم های فیزیولوژیک بدن از کودکی تا پایان دوران بلوغ، آشنایی با فیزیولوژی و علم تمرین نونهالان، تغذیه بازیکنان نونهال و نوجوان، روانشناسی بازیکنان نونهال و نوجوان-و معرفی روش C.R.I از جمله بخش های آموزش تئوری این دوره است.

وی نقش کلیدی مربیان در رشد و توسعه فوتبال پایه، شاخص های فیزیولوژیکی و روانی گروه های سنی هدف، عوامل کلیدی در آماده سازی بازیکنان جوان، استعدادیابی در فوتبال، مراحل آموزش تکنیک های پایه فوتبال، قهرمانی و دور نمای آن برای ورزشکاران جوان، آشنایی با آسیب های ورزشی بازیکنان نونهال و آسیب های ناشی ازتمرینات بیش از حد در بازیکنان، پیشگیری از آسیب های ورزشی، معرفی تست های تکنیک برای اندازه گرفتن قابلیت های تکنیکی نونهالان و نوجوانان (Skill Test)، برنامه ریزی تمرینات هماهنگی  (Coordination) در نونهالان و نوجوانان نام برد را از دیگر بخش های آموزش تئوری این دوره عنوان کرد.

مسئول مدارس فوتبال استان مرکزی با اشاره به امتحانات این دوره، اظهار کرد: یک مرحله امتحانات عملی (کوچینگ)، قابلیت عملی (قابلیت عملی در طول دوره بوسیله مدرس سنجیده می شود) و امتحان کتبی آزمون های این دوره است.

صادقی ادامه داد در ارزیابی کوچینگ به هر شرکت کننده حداقل ۲۴ ساعت قبل از امتحان بر حسب قرعه موضوعی داده می شود تا در ۱۵ دقیقه به آموزش بپردازد، شرکت کنندگانی که در نوبت اول موفق به دریافت نمره قبولی (۶۰) نمی شوند یکبار دیگر فرصت داده خواهد شد تا در امتحان کوچینگ شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمره کوچینگ به قابلیت هایی همچون ظاهر مربی، سازماندهی، مشاهده، اصلاح و ایجاد ارتباط داده می شود، تصریح کرد: به قبول شدگان در این دوره گواهینامه تدریس در مدارس فوتبال داده خواهد شد

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.