انجام ۹۳ هزار و ۸۱۹ رهگیری کرونا در استان مرکزی

مدیر گروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹۳ هزار و ۸۱۹ رهگیری از افرادی که در تماس نزدیک با بیماران مثبت کرونایی بودند در طرح شهید سلیمانی در استان انجام شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «شهریار حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  ۴۰۰ تیم رهگیری با یک‌هزار و ۳۶۷ نفر عضو بسیجی، هلال احمر، حوزه بهداست، سفیران و داوطلبان سلامت در رهگیری افراد در تماس با بیماران مثبت کرونایی استان مشارکت کردند.
وی اظهارداشت: ۷۵ هزار و ۵۶۸ خانواده آسیب‌پذیر از سوی ۴۰۶ تیم رهگیر در این طرح مورد حمایت اقتصادی قرار گرفتند.
مدیر گروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پنج هزار و ۸۶ بیمار کرونایی در طرح شهید سلیمانی توسط ۱۰۰ تیم با ۲۵۵ عضو در منزل مراقبت شدند.
حسینی افزود: ۱۹۹ تیم نظارتی با ۸۱۹ عضو ۱۲ هزار و ۱۰۷ بازدید مشترک و ۹۳ هزار بازرسی بهداشتی انجام داده‌اند.
وی اظهارداشت: ۱۱هزار و ۱۳ مورد اخطار، ۷۴۶ مهر و موم و هشت هزار و ۶۱ ضد عفونی منزل در طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی انجام شده است.
طرح شهید قاسم سلیمانی ( مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله‌محور) با سه محور مراقبت، حمایت و نظارت و با اهدافی نظیر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال، کاهش بستری و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر در کشور اجرایی شده است.

استان مرکزی در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا با قرمز نشان داده شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.