تعویق زمان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان مرکزی

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از تعویق زمان برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان مرکزی خبر داد.

زمان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان مرکزی به تعویق افتاد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علیرضا حاجعلی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: زمان برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان مرکزی که پیش از این قرار بود امروز اول اردیبهشت ماه برگزار شود، به دلیل لزوم داشتن فرصت کافی برای بررسی شرایط و مدارک هر یک از متقاضیان عضویت در خانه مذکور و نیز کاندیداهای این انتخابات به تعویق افتاد.

وی تصریح کرد: زمان برگزاری انتخابات پس از آماده شدن شرایط لازم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: خبرنگارانی که عضویت آنان در خانه به دلایلی با چالش مواجه شده، در فرصتی که برای اصلاح به آنها داده خواهد شد می‌توانند نسبت به اصلاح نقایص پرونده خود اقدام کنند.

به گزارش فارس افرادی که قصد اعلام نامزدی داوطلبی برای انتخابات داشتند از ۱۸ تا ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ مهلت ثبت نام داشتند، همچنین بر اساس اعلام اداره ارشاد بررسی شرایط نامزدها از ۱۸ تا ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰، زمان بررسی اعتراض‌ها از ۲۵ تا ۳۰ فروردین ماه، اعلام انصراف از نامزدی از ۱۸ تا ۲۹ فروردین ماه، معرفی نامزدها از ۳۱ فروردین و زمان برگزاری انتخابات از ساعت ۱۱ تا۱۳ روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه  بود که به دلیل برخی کارشکنی‌ها از سوی خانه مطبوعات در تایید افراد متقاضی عضویت در خانه مطبوعات زمان برگزاری انتخابات به تعویق افتاد.

بر اساس شواهد موجود مسئول خانه مطبوعات استان مرکزی رسیدگی به پرونده‌ خبرنگاران متقاضی در عضویت خانه مطبوعات را به دقایق پایانی مهلت عضویت موکول کرد تا خبرنگاران منتقد نتوانند نسبت به تکمیل پرونده و یا اعتراض اقدامی کنند، به طوری که پرونده برخی خبرنگاران در ساعت ۲۳:۴۰ روز ۲۹ فروردین ماه و تنها چند دقیقه مانده به پایان مهلت رد یا تایید شده است.

سوالاتی پیرامون تایید عضویت خبرنگارانی که رسانه‌های منتسب به آنها هیچ نمایندگی در استان ندارند و یا خبرنگارانی که سابقه بیمه آنها کمتر از یک سال بوده، اما به عنوان خبرنگار اصلی تایید شده‌اند، دلایل رسیدگی به پرونده خبرنگاران منتقد به عملکرد خانه مطبوعات در لحظات پایانی مهلت باقی‌مانده و… از شبهاتی است که باید به آنها رسیدگی شود.

طی ماه‌های گذشته عملکرد ضعیف و پرحاشیه خانه مطبوعات استان، عضویت افراد فاقد شرایط عضویت در آن، رد فله‌ای و گسترده درخواست متقاضیان عضویت  و فعالیت جهت‌دار و بعضا سیاسی‌کاری خانه مطبوعات مورد انتقاد بسیاری از اهالی رسانه‌های استان بود.

اخبار و مطالب مرتبط:

خانه مطبوعات راهکار خروج از رکود را ارائه کند

خانه مطبوعات استان مرکزی باید به دور از بازی سیاسی شکل بگیرد

پیگیر رد گسترده خبرنگاران در خانه مطبوعات هستیم

پالایش خانه مطبوعات استان مرکزی

اعضای خانه مطبوعات استان مرکزی باید از فعالان رسانه باشند

مشکل عضویت و فعالیت سیاسی خانه مطبوعات استان رسیدگی شود

انتقاد اهالی رسانه از عملکرد خانه مطبوعات استان مرکزی

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.