ضرورت تشکیل شورای تعامل صنعت و فرهنگ استان مرکزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تشکیل شورای تعامل صنعت و فرهنگ برای تقویت ارتباط این حوزه ها و ایجاد خروجی های مناسب در سطح استان مرکزی ضروری است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، حجت ‌الاسلام «عباس دانشی» روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه و ستاد دهه فجر که با حضور مسئولان در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شد، گفت: باید برای ایجاد زیرساخت و هویت حقوقی موسسات فرهنگی، هیات ‌های مذهبی و پایگاه‌های محلی که در زمینه های قرآنی فعالیت می کنند، اقدامات لازم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: موانع صدور مجوز موسسه های قرآنی برطرف شده است و در حال حاضر مجوز برای موسسه تک منظوره ظرف سه ماه صادر و برای چند منظوره ها نیز در طول یک سال صادر می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برگزاری دوره‌های توانمندسازی اعضای کانون‌های فرهنگی در دستور کار است که گامی موثر به منظور ارتقای کیفیت فعالیت این موسسه ها محسوب می‌شود.
دانشی بر اهمیت اطلاع خانواده‌ها از ظرفیت‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: تربیت قرآنی و محوریت این کتاب آسمانی در زندگی اجتماعی‌ باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تشکیل شورای تعامل صنعت با فرهنگ و هنر در دستور کار است و امیدواریم مجلس نیز در زمینه نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز اقدام کند زیرا کاهش بودجه و مشکلات اقتصادی موانعی بر سر راه فعالیت موسسه های فرهنگی ایجاد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: امسال آیین های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایط کرونا برای حفظ سلامت مردم بدون تجمع و راهپیمایی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم ۲۲ بهمن  به صورت رژه خودرویی است، افزود: توجه به آیین‌ها و تبیین دستاوردهای انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هر گونه بی‌توجهی به انقلاب خیانتی بزرگ به نظام جمهوری اسلامی و شهدا است.

فرماندار ساوه نیز گفت: اجرا و تدوین طرح‌های محتوایی موسسه های فرهنگی شهرستان ساوه به منظور ارتقای کیفیت و جذب اعتبارات مدنظر باشد.

  «علی میرزایی» افزود: در زمینه ارتقای وضعیت موسسه های فرهنگی به ویژه فعالان بخش قرآن باید کار بنیادی برای توزیع اعتبار در بین این مجموعه‌ها صورت گیرد.
وی بیان کرد: طرح‌های محتوایی موسسه های فرهنگی شهرستان ساوه برای اجرا و جذب اعتبار با همکاری مسئولان استانی به وزارت خانه مربوط ارسال شود.
به گفته فرماندار ساوه، موسسه های قرآنی باید به لحاظ کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار گرفته و آموزش تخصصی مربیان در اولویت باشد.
میرزایی ادامه داد: موسسه های فرهنگی باید در زمینه زیرساختی حمایت مالی شده و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.
وی گفت: جلوگیری از موازی کاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی از این موسسه های مجاز باید مدنظر باشد و مسئولان برنامه‌های قرآنی را از این طریق انجام دهند.
امام جمعه ساوه نیز در این جلسه گفت: موسسه های قرآنی به ویژه بانوان مربی در زمینه تحول در سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزندان قرآنی و انقلابی نقش بسزایی دارند.
حجت‌الاسلام  «سید ابراهیم حسینی» ادامه داد: مسئولان باید در اعتباربخشی به موسسات فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند تا ارتقای جایگاه این مجموعه‌ها را شاهد باشیم.
وی عنوان کرد: همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در تقویت موسسه های فرهنگی از رقابت‌های منفی کاسته و در راستای خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌شود.
 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.