اهدای خون توسط ۳۶ هزار نفر در استان مرکزی

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۴۳ هزار و ۲۸۱ نفر از مردم این استان پارسال برای اهدای خون به پایگاه‌های این سازمان مراجعه داشتند که از ۳۶ هزار و ۳۹ نفر آنان خونگیری شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «فاطمه مهدویانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار و ۴۳۷ نفر از اهدا کنندگان خون استان در سال گذشته زن بودند و نیاز است که فرهنگ اهدای خون در این قشر رشد بیشتری داشته باشد.
وی گفت: پنج هزار و ۱۴۵ نفر در سال قبل برای نخستین باردر این استان خون اهدا کردند و  ۱۹هزار و ۴۴۲ نفر نیز اهداکننده مستمر بودند و ۱۱هزار و ۴۱۱  نفر از داوطلبان اهدای خون استان نیز پیش از این سابقه مشارکت در این امر خداپسندانه را داشتند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی افزود: در این مدت ۳۵هزار و ۲۹۴ واحد گلبول قرمز، ۳۴هزار و ۱۴۳ واحد پلاسما تازه منجمد، ۲۴۶ واحد پلاکت فرز و ۷۰۲ واحد هم خون کاملدر استان تولید شد.
مهدویانی یادآور شد: ۵۳ هزار و ۸۷۳ واحد از خون تولیدی پارسال در داخل استان  به مصرف بیماران رسید و ۱۳ هزار و ۹۵۶ واحد به سایر مناطق کشور صادر شد.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۲۴۰ واحد پلاسمای بهبودیافتگان کرونا سال گذشته برای درمان مبتلایان در استان اهدا شد.
سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با این مهم انتقال خون در ایران قانونمند و از پراکنده کاری در این زمنیه جلوگیری شد.
 انتقال خون  بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.