جدیت دستگاه قضا در دفاع از محیط‌ زیست

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: دستگاه قضای استان مرکزی در دفاع از محیط زیست جدی است و این مهم در اولویت برنامه‌ها است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، « ربیع‌الله قربانی» روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: حمایت از محیط‌زیست به مثابه حمایت از تمام جامعه است.

وی بیان کرد: با عنایت به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست توسط رهبر معظم انقلاب، مجموعه دادگستری با تمام جدیت و توان حقوق زیست محیطی عامه مردم را پیگیری می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از سایر اراضی مورد طمع افراد سودجو است و  پرونده‌های متعددی در سطح کشور علیه متجاوزان تشکیل شده است و ضرورت توجه به جلوگیری از تعارضات در اراضی تحت مدیریت سازمان محیط زیست با نگاه ویژه و حساسیت خاص دنبال می‌شود.

 قربانی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ضابطین خاص دادگستری محسوب می‌شوند و  بی شک فعالیت‌های قانونی پرسنل حفاظت محیط زیست مورد حمایت قاطع و همه جانبه دستگاه قضا و دادستانی است.

وی با اشاره به تکالیف و وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و قانون هوای پاک گفت: قانون هوای پاک، سند راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست است و در این قانون تکالیف و وظایف مشخصی برای تمام دستگاه‌های ذیربط در حوزه کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و سازمانی خود شرایط را برای نیل به هوای پاک و رفع آلودگی هوا فراهم سازند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در این دیدار گفت: موضوع محیط زیست از حساسیت ویژه برخوردار است و حمایت‌های مسئولان قضایی استان مرکزی در این راستا جای قدردانی دارد.

« رضا میرزایی» افزود: جدیت خوبی از سوی قضات این استان در پیگیری پرونده‌های قضایی در حوزه محیط زیست وجود دارد و امید است این تعامل روز به روز افزایش یابد.

نحوه بکارگیری سلاح محیط‌بانان، دقت نظر در صدور مجوزهای زیست محیطی و استقرار نشدن صنایع آلاینده در کنار مراکز مسکونی، تهیه فهرست کامل از صنایع آلاینده، کنترل منابع آبی استان مرکزی از لحاظ آلودگی، توجه به وضعیت  اکولوژیکی تالاب میقان وتاثیرگذاری بر کیفیت هوای کلانشهر اراک و  نظارت کافی بر اجرای قانون تالاب‌ها در حوزه تالاب میقان، نحوه نظارت مستمر بر مدیریت پسماندهای عفونی ، صنعتی و خانگی  از موضوعاتی بود که در این دیدار مطرح شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.