پیام تسلیت معاون مطبوعاتی به مناسبت درگذشت علی حیدر شاه حسینی

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت «علی‌حیدر شاه‌حسینی»، خبرنگار باسابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و یکی از موسسان خانه مطبوعات استان مرکزی را تسلیت گفت.

 به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از گروه فرهنگی ایرنا، در پیام محمد خدادی که امروز شنبه منتشر شد، آمده است: خبر درگذشت زنده‌یاد «علی‌حیدر شاه‌حسینی»، همکار توانمند و فرهیخته‌مان در مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، که سال‌های بسیاری از عمر خود را در دفاتر نمایندگی این خبرگزاری در استان‌هایی چون خراسان، مرکزی، همدان و قزوین خدمت کرده بود، موجب تالم شد.

اینجانب ضایعه درگذشت این خبرنگار باتجربه و متعهد را به خانواده بزرگ ایرنا و جامعه رسانه‌ای استان مرکزی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان ایشان، صبر و اجر مسالت دارم.

زنده‌یاد علی حیدر شاه‌حسینی ۵۶ ساله، خبرنگار و دبیر خبر ایرنا در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان مرکزی شامگاه ۵شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به‌دلیل ابتلای به بیماری کرونا به دیار باقی شتافت.

او علاوه بر ریاست ایرنا در استان‌های خراسان، مرکزی، همدان و قزوین، فعالیت خبری و سرپرستی روزنامه ایران در استان مرکزی را نیز بیش از یک دهه برعهده داشت.

 به گزارش ایرنا، این فرهیخته فقید یکی از اعضای موسس خانه مطبوعات در استان مرکزی بود و در ۲ دوره فعالیت این نهاد نیز به عنوان رئیس و عضو فعالیت داشت.

وی از تحلیلگران حوزه فرهنگی و سینمای کشور بود که از وی ۲ تالیف سینمایی با عناوین تاریخچه سینما در اراک و اندرخم یک کوچه برجا مانده است.

این فعال رسانه‌ای در کارنامه حرفه ای خود پوشش خبری حوادث افغانستان، زلزله بم، حوادث و رویدادهای استان کردستان، منطقه آزاد قشم  را داشت و همواره با قلم و رفتار فرهنگی می‌کوشید تا اثری مانا در پیشبرد مناسبات فرهنگی و خبری داشته باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.