بازدید ۲۴ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های استان مرکزی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: ۲۴ هزار مسافر نوروزی در تعطیلات امسال از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نقاط مختلف این استان بازدید کردند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «مصطفی مرزبان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۶ هزار نفر از این تعداد مسافر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، ۱۶ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۲ هزار نفر از سایر جاذبه‌های استان بازدید کردند.

وی اظهار داشت: هشت هزار و ۷۰۰ مسافر نوروزی نیز در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد از مسافران نوروزی با سه هزار و ۲۰۰ نفر در هتل‌های استان اقامت کردند.

مرزبان افزود: اقامت در واحدهای بوم‌گردی، سرای‌های سنتی، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها به ترتیب سه، چهار، ۱۰ و ۶۰ درصد ظرفیت اشغال مسافران نوروزی استان را شامل شده است.

وی اظهار داشت: تجهیز مجتمع‌های بین راهی و رفاهی، توسعه خدمات زیربنایی، اطلاع رسانی بهینه از ظرفیت‌های گردشگری با تهیه دست نوشته‌ها و کتابچه‌های گردشگری شهرستان‌ها از جمله اقدام‌های انجام شده در استان مرکزی بوده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۴۰۰  بازدید نظارتی ویژه نوروز از تأسیسات گردشگری استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه انجام شد که از این تعداد ۲۰۰  بازدید نظارتی مربوط به اماکن اقامتی، ۱۵۰ بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی و ۵۰ بازدید مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی بوده است که توسط تیم بازرسان اداره کل انجام شد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۹۰۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.