تحمیل بیش از ۹۶ مگاوات بار اضافی به شبکه برق استان مرکزی توسط ماینرها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در سال گذشته فعالیت ماینرهای غیرمجاز بیش از ۹۶ مگاوات بار اضافی به شبکه برق استان تحمیل کردند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، محمد اله داد هفدهم فروردین ماه در جریان پویش هر هفته الف-ب ایران و افتتاح همزمان ۵ طرح بزرگ شبکه توزع نیروی برق کشور در قابل ۸۱۴۲ پروژه توسعه و احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق در ۳۱ استان که با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: برای اولین بار در کشور، خرید منطقه ای کابل خودنگهدار و کنترل در منطقه یک برنامه ریزی و اجرا شد که این منطقه شامل شرکت های توزیع نیروی برق شهرستان های مشهد، تهران، البرز، اصفهان، قم، قزوین، چهارمحال بختیاری و استان مرکزی است.

وی افزود: در این راستا، دو هزار کیلومتر کابل خودنگهدار با کارگزاری استان مرکزی خریداری و جایگزین شبکه های فرسوده شده که این طرح مزایایی چون افزایش پایداری و ایمنی شبکه، کاهش تلفات، حفظ محیط زیست با جلوگیری از هرس درختان و بهبود مبلمان شهری را به همراه دارد.

اله داد با اشاره به کارگزاری استان مرکزی و اصفهان در خرید ۱۲۳ هزار دستگاه کنتور دیجیتالی جهت جایگزینی کنتورهای معیوب، حاصل این خرید و اجرای این طرح را کاهش تلفات و افزایش رضایتمندی مشتری برشمرد.

وی تصریح کرد: این طرح باعث ایجاد رقابت اقتصادی خوب در بین تولیدکنندگان شده است به طوری که ۲۵ درصدی قیمت های روز شکسته شده و ظرفیت تولید بالایی نیز ایجاد کرد و در سال گذشته شاهد توسعه خطوط تولید و توسعه اشتغال در این واحدهای تولیدی بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، چالش و تهدید صنعت برق کشور طی دو سال اخیر را فعالیت ماینرها دانست و گفت: در بازه زمانی مذکور به دلیل ارزان بودن انرژی در کشور شاهد استخراج غیر مجاز رمز ارزها هستیم که برای مقابله با این امر با استفاده از ابزارهایی چون کنتورهای هوشمند برق، رفتار بار در مراکز پایش مورد رصد قرار گرفت. در سال گذشته بیش از ۱۱۰۰ مزرعه غیرمجاز کشف و دستگاه های ماینر جمع آوری شدند.

وی افزود: این ماینرهای جمع آوری شده بیش از  ۹۶ مگاوات بار اضافی به شبکه تحمیل کرده بودند که از محل اصلاح تعرفه این مشترکین بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به خزانه واریز شد. فرصت انرژی ارزان همچنان برای سودجویان اغواکننده است و برای برخورد ریشه ای با این فعالیت غیرمجاز نیاز به همکاری همه دستگاه ها از جمله وزارت ارتباطات و صمت است.

اله داد در خصوص عملکرد شرکت های توزیع برق در شش ماهه دوم سال ۹۹ اظهار کرد: در بازه زمانی مذکور ۲۵۵ هزار مشترک جدید به شبکه برق کشور اضافه شده است، ۹۳۰ کیلومتر فشار متوسط زمینی و هوایی و ۵۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شد، ۴۱۰۰ دستگاه پست جدید با ظرفیت ۶۵۰ مگاوات و  ۲۵۵۰ کیلومتر شبکه مسی فرسوده با کابل خودنگهدار جایگزین شد و مجموعا ۲۳ روستای جدید نیز برق دار شدند.

به گزارش ایسنا؛ در این آئین ۸۱۴۲ پروژه در سطح کشور با مجموعه سرمایه گذاری ۲۹۰۰ میلیارد ریال با حضور اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.