ایجاد کارگروه تولید محتوای رسانه ای در کشور

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن آوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: کارگروه تولید محتوای رسانه ای با رویکرد دینی و معنوی در کشور ایجاد شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام احمد صحت قول عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کارگروه با هدف ایجاد یک ستون دینی در روزنامه ها، هفته نامه ها و خبرگزاری ها ایجاد شده که در این صورت می توان آموزه های دینی را به لایه های مختلف جامعه منتقل کرد.
وی ادامه داد: احیای نشریه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری محلی باید در دستور کار دستگاه های فرهنگی قرار گیرد به طوری که ملاک صحت اخبار باید رسانه های محلی باشند.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن آوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سواد رسانه ای باید به صورت دسته بندی اجرایی شود، اظهار داشت: مجموع جریان سازی های فرهنگی باید برای هر استان به صورت ویژه برنامه ریزی شود و نمی توان برای مسائل فرهنگی نقاط مختلف کشور یک نسخه واحد در نظر گرفت.
وی یکی از عوامل تاثیرگذاری طرح های فرهنگی و اجتماعی را ارتباط با رسانه عنوان کرد و گفت: هر طرحی که بدون در نظر گرفتن پیوست رسانه ای اجرایی شود محکوم به شکست است چرا که هر فعالیتی باید از طریق رسانه به لایه های مختلف جامعه منتقل شود.
حجت الاسلام صحت قول گفت: با تقویت تولید محتوا در رسانه های محلی می توان مرجعیت اخبار را حفظ کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت های تبلیغات اسلامی در مناطق حاشیه نشین نیز گفت: پنج طرح مستقل و ۱۴ طرح مشارکتی با دستگاه های اجرایی مختلف برنامه ریزی و به تمامی ۳۱ استان کشور ابلاغ شده است.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن آوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری گفتمان های دینی، تقویت آیین های دینی و عزاداری، آموزش سبک زندگی اسلامی، راه اندازی تشکل های دینی و قرآنی و حمایت از تشکل های مردم نهاد را از مهمترین برنامه های این نهاد انقلابی در مناطق حاشیه نشین عنوان کرد.
۸۰ موسسه و ۱۸۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در نقاط مختلف استان مرکزی زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی این استان فعالیت می کنند.
استان مرکزی یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.