ابهاماتی در خصوص طرح تولید محتوای رسانه ای دینی

مرکزی دیلی: مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن آوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور در جمع خبرنگاران استان مرکزی خبر از تشکیل کارگروه تولید محتوای رسانه ای با رویکرد دینی و معنوی داد. از آنجایی که اخبار منتشر شده گویای طرح مذکور نیست سوالاتی از مسئولان محترم مطرح می گردد که خواهشمندیم در این خصوص پاسخگویی نمایند.

۱- آیا تا کنون نگاه رسانه ای در دستگاه عریض و طویل سازمان تبلیغات وجود نداشته و برآوردی از وضعیت رسانه ای این دستگاه فرهنگی در حال حاضر ارائه نمایید. اگر آسیب شناسی تا کنون انجام شده ارائه بفرمائید.

۲- متاسفانه وضعیت مبهم فعالیت های گذشته بنوعی بی اعتمادی نسبت به این دستگاه در سطح جامعه دامن زده است. آیا قرار است استراتژی های ناموفق گذشته همچون نصب بنر و پوستر صرفا با عنوان دیگری ادامه پیدا کند؟

۳- تولید محتوا نیاز به پلن منظم و حرفه ای دارد ضمنا چهارچوب و جزئیات طرح نیز به قضاوت متخصصان و افکار عمومی قرارداده شود تا حداقل های اعتماد فراهم گردد. لطفا تعاریف و چهارچوب های مربوطه اعم از مفهوم محتوا، اقلب ها و روش های انتشار و … را به شکل واضح، شفاف و کارشناسی ارائه فرمائید.

۴- تولید محتوای رسانه ای در کشور و استان ها نیاز به مشاورین و کارشناسان مسلط به امور فرهنگی و دینی که لزوما به علم رسانه مسلط هستند دارد که کمتر در سازمان تبلیغات یافت می شود. منابع انسانی این طرح از کجا تامین می شود؟

۵- تولید محتوا نیزا به شناخت مخاطب و هدف گذاری دقیق دارد. لطفا نتیجه پژوهش انجام شده در خصوص مخاطب سنجی این طرح را نیز ارائه نمایید. اصولا این محتوای رسانه ای دینی قرار است برای کدام مخاطب با کدام ویژگی ها منتشر شود؟

۶- در توضیحات مسئول محترم در خروجی های رسانه ای متاسفانه جایگاهی برای رسانه های تعاملی، شبکه های اجتماعی و مخاطبان فعال این رسانه ها در نظر گرفته نشده است. ممکن است این طرح بصورت ناقص اجرا گردد و عواقب اجرای ناقص این طرح را چطور ارزیابی می کنید؟

۷- لازمه تولیدات رسانه ای داشتن شبکه تولید، توزیع و مصرف است. لطفا بفرمائید این ملزومات را چطور پیش بینی نموده اید؟

سوالات و ابهامات زیادی در این خصوص وجود دارد که امید است در اولین فرصت پس از شفاف سازی مسئولان طرح در قالب مقاله ای تخصصی به نقد و نظر کارشناسان و متخصصان عزیز بگذاریم. البته با توجه به اهمیت بحث فرهنگ و مذهب توقع می رود مسئولان این حوزه در خصوص شفاف سازی عملکرد گذشته و طرح های آینده اهتمام ویژه ای داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.