چشم‌پوشی از تخلفات امروز عامل کوتاه آمدن در برابر دیگر تخلفات

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر گفت: اگر امروز بر تخلفات چشم بپوشیم تا اخر راه شورا با از تخلفات شم بپوشیم.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، طوفان محمدی در صحن رسمی شورای شهر اراک در نطقی بیش از دستور با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند شفافیت، قانونمداری و تقویت اعتماد بین مردم و مسئولان است، بیان کرد: پارلمان محلی و شورای شهر باید به عنوان یک نهاد نظارتی از حقوق مردم دفاع کند و اگر این مسئولین فراموش و وارد مصلحت اندیشی شود اساسا از فلسفه وجودی خود فاصله گرفته است.

وی با اشاره به اقدام یکی از ادارات دولتی در هفته گذشته مبنی بر ساخت بنای بدون پروانه در عرصه افزود: علیرغم اطلاع‌رسانی شهروندان، شکایت حضوری و تماس پی در پی با شهرداری و پیگری مستقیم برخی اعضای شورای شهر بنا به دلایل نامعلوم شهرداری منطقه نسبت به توقف ساخت بنا تعلل کرده است و این تعلل منجر به احداث سقف بنا شد.

محمدی با طرح سه ابهام در این موضوع مبنی بر اینکه آیا در اجرای قوانین بین مردم و ادارات دولتی تفاوتی وجود دارد؟ آیا تعلل عامدانه بوده است؟ و مدیریت ساخت و ساز شهری با شهرداری یا هر اداره دولتی بنا به صلاح دید و یا اعمال نفوذ است؟ بیان کرد: وظیفه شهرداری مطابق قانون توقف ساخت و تخریب بنا بدون پروانه تا بیش از احداث سقف است که در این زمینه تعلل عامدانه شهرداری علیرغم اطلاع‌رسانی شهروندان سه روز بیش از احداث سقف کاملا شفاف است و مسئولان مرتبط باید در این راستا توضیحات مناسبی ارائه کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر با تاکید بر اینکه در صورت اثبات تعلل باید با متخلفان برخورد شود، افزود: اگر امروز با مصلحت‌اندیشی بر این تخلف چشم بپوشیم باید تا پایان راه شورا بر تخلفات چشم پوشید و وظیفه شورا رفاع از حقوق مردم و پاسخ به مطالبات قانونی شهروندان است.

محمدی اضافه کرد: طبق قانون پس از ساخت بنای غیرمجاز شهرداری موظف به قراردادن بلوک در مقابل بنا است که این امر تنها برای یک ساعت انجام گرفت و باید برای شبهات این موضوع پاسخ شفاف از مجموعه شهرداری بیان شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.