اختصاص یارانه دولتی به مؤسسات قرآنی

به گزارش مرکزی دیلی، حسین محمدی، مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، رسالت فعالان قرآنی را در دهه چهارم انقلاب خطیر دانست و گفت: فعالان قرآنی در راستای ترویج و نشر فعالیت‌های قرآنی و گسترش فرهنگ انس با قرآن در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان نقش تأثیرگذاری بر عهده دارند.

وی اعتمادسازی را اصلی‌ترین رویکرد مسئولان و فعالان قرآنی در دهه چهارم انقلاب برشمرد و افزود: مردم همواره پشتیبان انقلاب در همه صحنه‌ها بوده و قطعاً در آینده نیز خواهند بود؛ لیکن باید در وهله نخست نسبت به افزایش اعتمادسازی گام برداشته و تلاش نمود تا با تدابیر درست شرایط دستیابی به خوداتکایی را در جامعه فراهم کرد.

ترویج فرهنگ قرآنی؛ مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری

محمدی، تلاش برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان را مهم‌ترین رسالت فعالان قرآنی در دهه چهارم انقلاب دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور است و با توجه به این مهم، فعالان قرآنی رسالت خطیری در تحقق منویات رهبری بر عهده دارند و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای سوق جامعه به‌ویژه نسل جوان به سمت فراگیری مبانی قرآنی بهره گرفت.

مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات مطلوبی پیرو بیانات رهبری در طرح تربیت حافظان قرآن در سطح استان مرکزی صورت گرفته و اقبال نسل جوان برای آموزش قرآن و فراگیری کلام وحی بسیار چشمگیر است.

تعامل دولت و ملت جهت رشد مؤسسات قرآنی

وی با اشاره به لزوم ایجاد تعامل دولت و ملت برای رشد و توسعه مؤسسات قرآنی، افزود: دولت با پرداخت یارانه دولتی به مؤسسات قرآنی می‌تواند در جهت تقویت این مراکز و رشد و توسعه آن‌ها نقش اثرگذاری ایفا کند.

محمدی بیان کرد: اصحاب رسانه نیز در کنار مؤسسات و فعالان عرصه قرآنی لازم است تا در این برهه حساس کنونی و تهاجم فرهنگی دشمنان با اطلاع‌رسانی در تبیین اهداف انقلاب و صدور پیام آن به نسل‌های آینده تلاش کنند.

لزوم ایجاد دانشکده‌های علوم قرآنی

وی توسعه کیفی مسابقات قرآن، افزایش تعامل بیشتر با کشورهای اسلامی و ایجاد دانشگاه‌های علوم قرآنی را برترین راهکارهای تقویت و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد.

مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان در پایان گفت: انقلاب فرهنگی تأثیر شگرفی در شناساندن انقلاب به سایر ملل‌ها دارد و کشور ایران که امروز به‌عنوان ام‌القرای جهان مطرح است باید از ظرفیت مشترکات با سایر مسلمانان جهان در جهت ترویج انقلاب فرهنگی و شناساندن آن به جهانیان نهایت بهره را داشته باشد و در این مسیر بهره‌مندی از نظرات علما و متخصصان امر کمک‌رسان خواهد بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.