باران استان مرکزی را فرا می گیرد

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: باران در ۲۴ ساعت آینده نقاط مختلف این استان را فرا می گیرد و دمای هوا نیز کاهش می یابد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، رضا مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نقاط مختلف این استان از بعداز ظهر روز جاری (پنجشنبه) شاهد افزایش ابر خواهد بود و در برخی از مناطق به ویژه نواحی جنوب و جنوب غربی، رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: آسمان این استان صبح فردا (جمعه) کمی تا قسمتی ابری پیش بینی می شود و از بعدازظهر با رشد ابرها در برخی از نقاط استان بارش باران، رگبار باران و رعد و برق رخ خواهد داد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بارش های این استان در روز شنبه و یکشنبه (۱۸ و ۱۹ فروردین ماه جاری) نیز به صورت رگبار باران، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی شده است.
مرادی عنوان کرد: وقوع بارش های شدید در فصل بهار می تواند منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد از جمله در رودخانه های فصلی و دره های کوهستانی پرشیب شود.
وی گفت: ابرهای جوششی عامل این بارش ها در فصل بهار است که این ابرها می توانند موجب افزایش موقتی سرعت باد نیز شوند.
مسئول پیش بینی اداره هواشناسی استان مرکزی افزود: دمای هوا تا ۲ روز آینده در نقاط مختلف این استان کاهش محسوسی خواهد داشت و پیش بینی شده ۲ تا چهار درجه سانتیگراد سردتر شود.
۸۱ و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال ۹۶) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.