برگزاری سومین جشنواره ملی گردشگری حلال در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با تمرکز بر گردشگری حلال و ظرفیت های ایران در این حوزه، مرداد امسال در استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره در چهار بخش عکس حرفه‌ای و عمومی، سفرنامه‌نویسی، ایده نوین و فیلم خواهد بود و علاقه مندان می توانند تا ۱۵ مرداد آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: در نیمه دوم مرداد ماه داوری آثار رسیده به دبیرخانه آغاز شده و سپس آثار برگزیده اعلام خواهد شد.

حسینی بیان داشت: سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با شعار «گردشگری حلال، ظرفیت‌های ایرانی» برگزار خواهد شد و اهمیت و ضرورت برگزاری این جشنواره از این نظر است که بیش از ۶۰درصد گردشگران خارجی با اولویت بازدید از مقاصد زیارتی به ایران سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره با هدف جذب گردشگر خارجی نیست، گفت: این جشنواره کاملا داخلی است و از همان دور نخست مطرح شد که خانواده گردشگری نیازمند همبستگی است بنابراین مأموریت این جشنواره نیز چنین تعریف شده است.

وی در پایان گفت: فراخوان، پوستر و تیزر این جشنواره ملی که به لایه‌های گردشگری همچون مهمان‌نوازی، خوراک ایرانی، پذیرایی، آداب و سنن، تنوع فرهنگی، پوشش سنتی، اقامت، صنایع دستی و گردشگری سلامت پرداخته، در سایت میراث فرهنگی استان مرکزی به نشانی http://markazitourist.ir در دسترس علاقمندان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.