۵۰ نقطه در استان مرکزی؛ میزبان آیین یوم الله ۱۳ آبان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۵۰ نقطه شهری و روستایی در این استان میزبان آیین های ۱۳ آبان و برگزاری راه پیمایی است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عباس هاشمی روز دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در اراک افزود: آیین گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان در اراک با حضور اقشار مختلف مردم و همزمان با نقاط مختلف کشور از ساعت ۹:۳۰ صبح با سخنرانی یکی از مقامات کشوری در خیابان امام خمینی(ره) مقابل بازار تاریخی اراک برگزار می شود.
وی با بیان اینکه ۱۰ کمیته تخصصی وظیفه برگزاری یوم الله ۱۳ آبان را در این استان بر عهده دارند، اظهار کرد: کمیته هیات های مذهبی و طلاب به ریاست تبلیغات اسلامی، کمیته تبلیغات و فضا سازی شهری به ریاست شهرداری ها، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی به ریاست اداره کل صدا و سیما، کمیته دانشجویی به ریاست بسیج و تشکل های دانشجویی و کمیته دانش آموزی با رهبری اداره کل آموزش و پروش در ستاد برگزاری یوم الله ۱۳ آبان سازماندهی شده اند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: کمیته اجرایی این ستاد با راهبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته بانوان به محوریت حوزه بانوان استانداری، کمیته فرهنگی به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته مردمی با محوریت سپاه روح الله و کمیته فضای مجازی به راهبری بسیج رسانه برای برگزاری یوم الله ۱۳ آبان در ستاد برگزاری این آیین سازماندهی شده اند.
وی با اشاره به سخنان سخیف دونالد ترامپ بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: کینه استکبار و مراکز صهیونیستی نسبت به ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری است و در برابر توطئه پیچیده آنان، باید با برنامه ریزی های کاربردی و حساب شده وارد میدان شد.
حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: اینکه رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد ملاقات ۲ طرفه به رئیس جمهوری کشورمان می دهد و دکتر روحانی پیشنهاد وی را رد می کند نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد که ملت باید شکرگزار این نعمت الهی باشند.
وی اضافه کرد: تظاهرات استکبار ستیزی ۱۳ آبان در سال های گذشته با محوریت دانش آموزان برگزار می شد، اما با وجود حساسیت های ایجاد شده در روزهای گذشته و موضع گیری های غیر منطقی رئیس جمهوری ایالات متحده بر علیه انقلاب اسلامی، این آیین با مشارکت آحاد جامعه و در میادین اصلی شهرها و مراکز استان های کشور برگزار می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه سال های گذشته حضور دانشجویان در تظاهرات استکبار ستیزی کم رنگ ارزیابی می شد، اضافه کرد: انتظار می رود مسئولان دانشگاه های استان نسبت به این مهم چاره اندیشی کرده تا حضور پر رنگ دانشجویان با نماد دانشگاه های خود مشهود باشد.
وی بیان کرد: همچنین نهادها و دستگاه های اجرایی نیز وظیفه دارند با به دست داشتن نماد دستگاه خود در آیین استکبار ستیزی ۱۳ آبان حضور داشته باشند.
فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: سخنان سخیف دونالد ترامپ بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون شک وحدت و همبستگی ملت با مسئولان نظام و نیروهای مسلح را به دنبال داشت که این اتفاق مهم باید در آیین ۱۳ آبان به منصه ظهور گذاشته شود.
حسین بختیاری افزود: با وجود توطئه پراکنی ها و دسیسه های استکبار جهانی، انقلاب اسلامی با هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی ملت مسیر خود را می پیماید و هیچ قدرتی نمی تواند ما را از مسیر انقلاب خارج کند.
وی بیان کرد: علاوه بر برگزاری آیین استکبارستیزی ۱۳ آبان در اراک مرکزی استان مرکزی این آیین در بخش ها و دهستان های بزرگ شهرستان اراک نیز برگزار می شود.
یوم الله ۱۳ آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی یادآور تبعید امام راحل در سال ۴۳، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال ۵۷ به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال ۵۸ است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.