تعیق بازگشایی خیابان پیروزی اراک

بازگشایی خیابان پیروزی اراک در راستای اجرای طرح ملی توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) اراک با دستور مقام های ارشد استان مرکزی به تعویق افتاد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، خیابان پیروزی اراک از شهریورماه سال ۹۵ در راستای عملیات اجرایی پروژه ملی طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) این شهر مسدود شده و بر اساس مصوبه شورای ترافیک باید تا پایان بهمن ماه مسدود بماند.
مدتی قبل شورای اسلامی کلانشهر اراک مصوبه ای در خصوص بازگشایی این خیابان داشت که در کمیته تطبیق فرمانداری تایید نشد و امروز (دوشنبه) شهرداری اراک قصد داشت این خیابان را با وجود داشتن مصوبه شورای ترافیک و تایید نشدن کمیته تطبیق بازگشایی کند که با دستور استاندار مرکزی متوقف شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این خصوص در گفت و گو با ایرنا گفت: تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) به عنوان طرح اولویت دار بهداشت و درمان استان مطرح است.
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: برای اجرای این طرح و رساندن مصالح مورد نیاز هیچ راهی به جز مسدودن شدن خیابان پیروزی اراک نیست زیرا قسمت های جنوب، غرب و شمال این طرح فضاهای اداری و منازل مسکونی است.
وی بیان کرد: اجرای این طرح در راستای خدمت رسانی به مردم است و با وجود برخی مشکلات به دلیل مسدود شدن این خیابان،انجام آن ضروری و حیاتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: خیابان پیروزی اراک از شهریورماه سال گذشته در راستای اجرای این طرح مسدود شد و در اول خردادماه امسال بر اساس مصوبه شورای ترافیک زمان مسدود بودن این خیابان تا پایان بهمن ماه امسال تمدید شده و نیاز است که پس از این مهلت نیز زمان دیگری (تا پایان شهریورماه ۹۷) تمدید شود.
دکتر طاهر احمدی عنوان کرد: اگر خیابان پیروزی اراک بازگشایی شود طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) با کندی و مشکل مواجه می شود و امکان ادامه فعالیت ها وجود نخواهد داشت.
مدیر توسعه منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در راستای روند اجرای طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) اراک به خبرنگار ایرنا گفت: وسعت اجرای این طرح ۴۵ هزار متر مربع است و با تکمیل آن ۴۸۰ تخت بیمارستانی به استان مرکزی اضافه خواهد شد.
حسن عالیخانی افزود: از سرگیری این طرح مهم درمانی که با وقفه بیش از ۱۰ سال مواجه بود،در سال ۹۱ آغاز شد اما به دلیل نبود اعتبارات ۲ سال با کندی پیش رفت و در زمان دولت تدبیر و امید جان دوباره گرفت و هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن با تلاش های بسیار به حدود ۶۰ درصد رسیده است.
وی عنوان کرد: پیش بینی شده این طرح تا پایان شهریورماه سال ۹۷ به اتمام رسد و انتظار است تا این مدت همکاری های لازم در راستای اجرای این طرح ملی صورت گیرد.
مدیر توسعه منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: تنها راه انتقال مصالح مورد نیاز برای اجرای این طرح خیابان پیروزی است و هیچ راه جایگزینی هم ندارد.
عالیخانی عنوان کرد: اعتبار ساخت طرح توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) اراک یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اعتبار تجهیزات مورد نیاز آن یکهزار میلیارد ریال است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ساخت تخصیص یافته است.
وی گفت: این طرح با روند خوبی در جریان است و انتظار است در سایه تعامل و همکاری همه جانبه در مهلت تعیین شده به بهره برداری رسید.
بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تنها مرکز تخصصی حوادث و ترومای استان مرکزی است که میزان مراجعات به آن بالا است و به خاطر کمبود فضا و فرسودگی با مشکلات متعددی روبه رو است که با بهره برداری از آن و اضافه شدن ۴۸۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت های درمانی شهرستان اراک، بخش عمده ای از مشکلات کمبود تخت بیمارستانی این شهر برطرف خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.