ارائه پکیج آموزش فناوری اطلاعات ویژه کودکان، در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، بهرام نجفی زاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در نشست مطبوعاتی که باحضور اصحاب رسانه در این اراده کل برگزار شد درخصوص عملکرد چهار ماهه فنی و حرفه ای در استان اظهار داشت: عملکرد آموزشی بسیار خوبی را در چهارماهه نخست سال شاهد بودیم.

وی افزود: در مراکز ثابت آموزشی دو هزار و ۹۱۵ نفز از امکانات بهره‌مند شده و آموزش دیدند و در بخش آموزش سیار شهری نیز ۲۹۹ نفر آموزش دیدند.

وی با ضروری دانستن آموزش در زندان‌ها برای زندانیان اضافه کرد: در این چهار ماهه ۵۷۳ نفر تحت آموزش قرار گرفتند و در بخش آموزش در پادگان‌ها که نیاز به همکاری بیشتر مسوولین است ۵۷ نفر آموزش دیده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در بخش آموزش روستایی نیز ۳۷۶ نفر آموزش دیدند گفت: بر این اساس، طرح آموزش مشترک در دستور کار قرار دارد که با دفتر امور روستایی استان همکاری لازم انجام شده است و قصد داریم کار نویی را در بخش آموزش روستایی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در بخش آموزش صنایع، ۳۸۵ نفر ازاین آموزش بهره مند شدند و در بخش دانشگاه، آموزش فنی و حرفه‌ای سعی دارد در کنار علم آموزی، بحث مهارت آموزی را نیز لحاظ کند. در حال حاضر ۱۵۲ نفر در کنار آموزش دانشگاهی از آموزش فنی و حرفه ای هم بهره مند شدند.

نجفی زاده ادامه داد: اقدام جدیدی که در حال انجام است بحث استاد شاگردی است که افراد علاوه بر دریافت آموزش خاص، با همکاری صنوف و در قالب استاندارد های سازمان، با بازار کار نیز آشنا شده و از تجارب نسل گذشته نیز استفاده می‌کنند که تا به امروز ۲۴نفر این روش آموزش را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بخش آموزشگاه های دولتی تا به امروز چهار هزار و ۷۸۱ نفر دوره دیده اند افزود: در بخش خصوصی نیز چهار هزار و ۳۳ نفر مورد آموزش قرار گرفتند که از این رقم دربخش خصوصی دو هزار و ۸۳۶ نفر بانوان و مابقی آقایان بوده‌اند. این رقم نشان می دهد که قبلا آموزش‌های خصوصی بیشتر در بخش خدماتی و بانوان خواهان داشته است اما شاهد هستیم که آقایان هم در این آموزشگاه‌ها اموزش دیده اند و شاهد افزایش حضور و اموزش آنها خصوصا در رشته های فنی و تخصصی هستیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه ۲۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان فعال است و در چهار ماهه امسال ۶ پروانه تاسیس در حوزه عمران، صنایع دستی، بافت، قالیبافی و مدیریت صنایع صادر شده است از صدور ۲۶ موافقت نامه، ۶۰ ابلاغ مربیگری برای مربیان بخش خصوصی، ۳۰ ابلاغ مدیریت و همچنین ۱۸۰ مورد بازرسی از آموزشگاه های آزاد به منظور ارتقای سطح آموزش خبر داد.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی معرفی مربیان این آموزشگاه‌ها جهت ارتقای آموزش به دوره آموزشی رایگان در مرکزی تربیت مربی کرج به انجام رسانده‌ایم اضافه کرد: سه دوره روش نوین تدریس برای مربیان آموزشگاه های آزاد با حضور ۷۵ نفر برگزار شده است.

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری جهت برگزاری دوره های تخصصی و عمومی با کمیته امداد جهت افراد تحت پوشش امداد خبر داد و گفت: دو موافقت نامه اصولی بین نیروی مسلح و فنی و حرفه ای استان جهت ارائه آموزش به نیروهای مسلح منعقد شده و آنان با استفاده از حکمت کارت یا طرح یاوران امید از امکانات آموزشی آموزشگاه‌های آزاد به صورت رایگان بهره مند می شوند. ممکن است برخی از دوره ها نیز با بیش از ۵۰ درصد تخفیف ارائه شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان در ادامه از تهیه و تدوین پک آموزش فناوری اطلاعات ویژه کودکان خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در سطح کشور انجام می‌شود. این پکیج شامل سه جلد کتاب آموزشی، CD و فلش کارت آموزشی است که در اختیار کودکان قرار داده خواهد شد. البته این پکیج در چهار سطح ارائه خواهد شد و در حال حاضر سطح اول آماده شده است و با مبلغ ۷۷ هزار تومان در اختیار کودکان قرار داده شده و در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان تدریس خواهد شد.

وی همچنین، اعتبار سال گذشته این اداره کل را ۵۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پبش بینی می‌شود که امسال حدود ۵ درصد افزایش اعتبار داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، جهانگیری معاون آموزش و پژوهش فنی و حرفه ای در خصوص آموزش‌های انجام شده در چهار ماه اول سال اظهار داشت: در بخش دولتی ۷۷۸ هزار و ۷۰۹ نفر ساعت و در بخش خصوصی ۹۸۳ هزار و ۲۰۲ نفر ساعت آموزش ارائه شده و به طور کلی در سه مرکز فنی و حرفه ای اراک بیش از ۲۱۵ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته دو هزار و ۳۱۵ نفر ثبت نام کرده اند که به همه آنها مجوز دریافت تسهیلات سه تا پنج میلیون تومانی اعطا شده است، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۳۹۳ نفر جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند که همگی مجوز لازم را اخذ کرده‌اند. به طور کلی از آغاز این طرح درسال ۹۰ تاکنون چهار و هزار و ۴۴۰ نفر برای مشاغل خانگی ثبت نام و مجوز گرفته اند.

جهانگیری در خصوص تفاهم نامه‌های منعقد شده با فنی و حرفه ای استان گفت: تفاهم نامه هایی با بسیج سازندگی، نیروی انتظامی، امداد، دفتر امور شهری استانداری در خصوص آموزش پارک‌بانان، بهزیستی، علوم پزشکی و زندانها منعقد شده است.

مقصودی مسوول آموزش آزاد این اداره کل نیز در این جلسه اظهار داشت: ۲۵۰ آموزشگاه فعال در حوزه‌های خدمات، صنعت و کشاورزی و پنج آموزشگاه در کارخانجات استان به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای مشغولند.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه اول سال، ۱۸۰ مورد بازرسی انجام شده افزود: شناسایی و برخورد با مراکز غیر مجاز از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است و تاکنون ۱۰ مرکز غیرمجاز شناسایی شده که چهار مورد به تعطیلی منجر شده و یک مورد برای تاسیس آموزشگاه اقدام کرده است و مابقی مراکز در حال پیگیری و رسیدگی هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.