نام نویسی یک هزار و ۴۴۱ واحد صنعتی استان مرکزی در سامانه بهین یاب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک هزار و ۴۴۱ واحد صنعتی و کشاورزی این استان امسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب نام نویسی کردند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: متقاضیان در سه بخش سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و ‏نوسازی صنایع در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند.
وی افزود: در بخش سرمایه در گردش صنعت استان از میان ۳۳۲ واحدی ثبت نامی که ‏متقاضی دریافت تسهیلات بودند، ۱۶۸ واحد به بانک معرفی شده که برای ۵۰ واحد تسهیلاتی به میزان ۶۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بانکهای عامل مصوب و از این تعداد به ۳۰ واحد صنعتی به میزان ۴۵۹میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در بخش سرمایه در گردش ‏در بخش صنعت نیز ۲۴ فقره تسهیلات مربوط به سال گذشته بود که امسال پرداخت شده است.‏
وی گفت: در بخش سرمایه ثابت صنعت هم ‏از میان ۸۱ واحد ثبت نامی تاکنون ۴۹ واحد به بانک های عامل معرفی شد که برای یک واحد، تسهیلاتی به مبلغ ‏ ۲۰ میلیارد ریالی تصویب شده است.‏
حاجی‌پور بیان کرد: در زمینه بازسازی و نوسازی در بخش صنعت هم از میان ۱۱۰ واحد متقاضی ‏ثبت نام شده ۲۰ واحد به بانک های عامل معرفی شدند که هنوز تسهیلاتی در این زمینه ‏به واحدها پرداخت نشده است.‏
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی تاکنون تعداد ۸۲۲ واحد متقاضی تسهیلات سرمایه درگردش از استان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که ۴۱۶ واحد آن ها به بانک های عامل معرفی شدند که ۲۲ مورد به تصویب بانک ها رسید و ۱۵ واحد تسهیلات خود را دریافت کردند و چهار واحد هم از پرونده‌های سال گذشته در سال جاری موفق به دریافت تسهیلات خود شدند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در حوزه سرمایه ثابت در بخش کشاورزی نیز ۹۶ واحد در این استان ثبت نام کرده اند که ۲۷ واحد به بانک های عامل معرفی شد، سه واحد مصوب و ۲ واحد هم ‏تسهیلات خود را دریافت کردند.
حاجی‌پور اضافه کرد: درمجموع یک هزار و ۴۴۱ واحد در طرح رونق تولید سال ۹۶ تاکنون ثبت نام ‏کرده‌اند که ۶۸۰ مورد از آن ها به بانک های عامل معرفی شد و ۷۶ مورد به تصویب بانک ها رسید و ۴۸ واحد نیز این ‏تسهیلات را دریافت کردند.‏
وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات جدید این مجوز به استان‌ها داده شده که اگر واحدی بیش از ‏سقف تعیین شده تسهیلات درخواست کرد پس از بررسی در کارگروه و در صورت تایید کارگروه ‏این میزان تسهیلات برای آن واحد منظورخواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه سامانه بهین یاب این سازمان از ۱۵ آبان ماه جاری بسته می شود، تاکید کرد: متقاضیان می توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه های تکمیلی اقدام کنند.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که سال گذشته از این واحدهای صنعتی یک هزار و ۶۶ واحد، حدود هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.