آیت الله دری نجف آبادی: حوزه علمیه نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حوزه های علمیه امروز به خوبی توانسته اند در مسیر تحقق و ترویج معنویت در جامعه اسلامی گام بردارند، گفت: حوزه های علمیه باید با رفع چالش‌ها، نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب و خنثی کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه دوشنبه در جشن امامت و ولایت امیرالمومنین حضرت علی بن ابی طالب(ص) و عمامه گذاری سربازان امام زمان(عج) که در حوزه علمیه آقا ضیاء الدین اراک برگزار شد، بیان کرد: حوزه های علمیه مرکز پرورش عالمان دینی در جامعه اسلامی هستند.

تحقق و ترویج معنویت در جامعه اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حوزه های علمیه امروز به خوبی توانسته اند در مسیر تحقق و ترویج معنویت در جامعه اسلامی گام بردارند، اظهار داشت: حوزه های علمیه در کشور باید با رفع چالش‌ها، نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب و خنثی کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه اگر حوزه های علمیه انقلابی نباشند به انقلاب و حوزه ها آسیب می رسد، خاطر نشان کرد: انقلابی بودن حوزه های علمیه دو مزیت دارد یکی برای خود این حوزه ها و دیگری برای مردم و انقلاب اسلامی است.

حوزه های علمیه رکن اصلی و یک نهاد انقلابی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حوزه های علمیه هم اگر بخواهند خودشان را ماندگار کنند و در بین مردم و جامعه تاثیرگذار باشند باید انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند، افزود: حوزه های علمیه در بین نظام و مسؤولان نظام به عنوان یک رکن اصلی و یک نهاد انقلابی تلقی می شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: حوزه های علمیه حامی و کمک کار دولت هستند ولی علمای بلاد با بسیج مردمی می توانند برای حل مشکلات مدارس و حوزه های علمیه گام های بلندی را بردارند که البته در این راه اختلاف سلیقه هایی وجود دارد.

طلاب نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه طلاب حوزه های علمیه باید با اخلاق پسندیده خود در مسیر فرهنگ سازی اخلاق نیکو در جامعه گام بردازند، اظهار داشت: در حوزه های علمیه اخلاق مهمترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و یک طلبه و حوزوی از لحاظ اخلاق و برخورد باید نمونه و نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان این که امروز طلاب حوزه های علمیه باید بر خود افتخار کنند که سرباز امام زمان (عج) هستند، خاطر نشان کرد: طلاب جوان بدانند طلبگی شغلی بسیار پرفضیلت است و باید با علم آموزی و تبلیغ پسندیده دین مبین اسلام دشمنان و بدخواهان را مأیوس و نا امید کنند.

به گزارش رسا، بیش از سه هزار طلبه برادر و خواهر در مقاطع مختلف دروس حوزوی در ۲۳ حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.