پاکسازی معابر و تفرجگاه‌های شهر‌های استان مرکزی با همکاری دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل حفاظت ازمحیط زیست استان مرکزی گفت: از ۷ تا ۹ مهرماه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد پاکسازی معابر‌، تفرجگاه‌ها، حریم شهرها، ورودی شهرها دراستان مرکزی انجام می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه به پایان تعطیلات تابستانی رسیده‌ایم اجرای برنامه پاک‌سازی معابر، تفرجگاه‌ها و همچنین محدوده شهرهای استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی از ۷ تا ۹ مهرماه انجام می‌شود.

وی افزود: متاسفانه بعضی از گردشگران و مهمانانی که به استان مرکزی سفر و یا از محورهای مواصلاتی استان عبورمی‌کنند رعایت بهداشت و جمع‌آوری زباله‌های خود را از مکانی که استفاده کرده اند را انجام نمی‌دهند و زباله‌های خود را در مکان نامناسب رها کرده و می‌روند برای همین امردستگاه‌های نظارتی استان کارپاک‌سازی را انجام می‌دهند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: رهاسازی زباله توسط مسافران و گردشگران چهره نامطلوبی را به شهرها داده است برای همین منظور با در جلسه با فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در همه استان کار تمیز کردن و پاکسازی شهرها انجام می‌شود.

کارنامی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در انجام اقدامات در زمینه پاک‌سازی شهرها ضروری است و پاک‌سازی پارک‌های جنگلی و همه پارک‌ها در شهرهای استان برای داشتن چهره زیبا در شهرهای استان انجام شود.

وی بیان کرد: در ارتباط با مجتمع‌های بین راهی این مکان‌ها با همکاری اداره کل و حمل و نقل و پایانه‌های استان تا شعاع یک کیلومتر و همچنین پمپ بنزین‌ها اقدام به پاک‌سازی محیط اطراف خود کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست بیان داشت: در صورتی که چهره شهرها زیباتر شود مسافران تمایل بیشتری برای انتخاب استان و عبور از راه‌های استان دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.