تاسف مدیر کل ارشاد برای مظلومیت مساجد خمین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در آیین اختتامیه کنگره فرهنگ روستا و عشایر با ابراز تأسف از عدم حضور مسئولان در این مراسم گفت: این بی‌توجهی، مظلومیت مسجد را نشان می‌دهد کسانی که می‌گویند خمین شهر دارالمؤمنین است الان کجا هستند، مگر مهمتر از مسجد هم موضوعی وجود دارد؟
به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در آیین اختتامیه پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر که پنجشنبه ۲۵ شهریورماه در سالن همایش‌های بیت امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزار شد گفت: پنج استان میزبان کانون‌های مساجد هستند و هر کدام برنامه مفصلی برای این کانون‌ها در نظر گرفتند.
وی افزود: در کنگره استان مرکزی هشت استان و از هر استان ۱۵ فعال فرهنگی و هنری حضور داشتند و ستادعالی مساجد میزبان این مهمانان بود، در استان مرکزی مثلث توسعه فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و مسجد پیگیری می‌شود چراکه قرآن شامل همه هنرهاست و خوشنویسی، رمان، موسیقی، داستان همگی در قرآن وجود دارد.
حقیقی توضیح داد: قرآن می‌تواند الهام بخش کارهای هنری باشد و هنر اسلامی از این کتاب آسمانی شروع می‌شود پس وظیفه هنرمندان است که دغدغه استخراج هنر از قرآن را داشته باشند، هنرمند بسیجی می‌تواند در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محصول قرآنی تولید کند و این کانون‌ها پایگاه اصلی دو ضلع دیگر مثلث فعالیت‌های فرهنگی هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ کانون مساجد در کشور و بیش از ۴۰۰ کانون در استان فعال است و باید از این ظرفیت استفاده شود وگرنه به فرهنگ و مسجد ظلم شده است.
وی با ابراز تأسف از عدم حضور مسئولان در مراسم اختتامیه کنگره فرهنگ روستا و عشایر گفت: این بی‌توجهی، مظلومیت مسجد را نشان می‌دهد که مسئولی حضور ندارد و حتی پیامی هم به مناسبت کنگره نمی‌دهد، مراسم مربوط به مسجد است نه موسیقی و کسانی که می‌گویند خمین شهر دارالمؤمنین است الان کجا هستند، مگر مهمتر از مسجد هم موضوعی وجود دارد؟
حقیقی با تأکید بر مظلومیت مساجد گفت: یش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در خمین فعال هستند و اگر از هر کانونی فقط ۱۰ نفر حضور داشتند، سالن اینقدر خالی نبود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر این نقص‌ها تذکر داده نشود احتمال تکرار وجود دارد و باید توجه داشت خمین تنها شهری است در استان که ظرفیت برگزاری همایش‌های ملی را دارد، سالن همایش بیت امام خمینی(ه)، مصلی و هنرمندان این شهرستان را هیچ شهری ندارد.
یادآور می‌شود: در پایان پیام مراسم پیام علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پنجمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرائت شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.