آیت الله دری نجف آبادی: آل سعود مقصر اصلی فاجعه منا

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حادثه منا از ذهن دنیای اسلام پاک نخواهد شد، گفت: آل‌سعود که در صد سال گذشته میلیونها انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است و امروز مسلمانان جهان باید در مقابل جنایات آل سعود ایستادگی کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در آستانه فرا رسیدن نخستین سالگرد فاجعه منا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان داشت: آل سعود بارها در برگزاری مراسم حج بی‌کفایتی خود را به جهانیان نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حادثه منا از ذهن دنیای اسلام پاک نخواهد شد، خاطرنشان کرد: آل‌سعود که در صد سال گذشته میلیون‌ها انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است و امروز مسلمانان جهان باید در مقابل جنایات آل سعود ایستادگی کنند.

سازمانهای بین‌المللی مقصر اصلی منا را شناسایی کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آل سعود مقصر صد درصد فاجعه منا است، گفت: امروز علما، سیاست‌مداران جهان اسلام و سازمان‌های بین‌المللی باید با جدیت، برنامه ریزی و با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مقصر اصلی منا را شناسایی و پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه فاجعه منا بزرگ‌ترین جنایت در مکه مکرمه بود، خاطرنشان کرد: کاملا مشخص و مشهود است که آل سعود لیاقت و کفایت لازم را برای مدیریت حج و حرمین شرفین ندارد و باید با تصمیم گیری های قطعی مکه و مدینه زیر نظر غیر آل سعود اداره شود.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه در سال ۶۶ نیز آل‌سعود ۴۰۰ نفر از زائران ما را مظلومانه به شهادت رساند، تصریح کرد: در فاجعه منا عمدی در کار بوده است و همچنین آل‌سعود با این عمل ناپسند خود خواستار آن بود که زهر چشمی از مسلمانان به ویژه شیعیان آنهم شیعیان ایرانی بگیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تعداد شهدای ایرانی در فاجعه منا، گفت: در حادثه منا حدود ۴۶۷ نفر از این شهدا از جمهوری اسلامی ایران بودند و رژیم غاصب و جنایتکار آل سعود تا به امروز هیچ توضیح و یا حتی عذرخواهی از خانواده این شهدا نداشته است.

به گزارش رسا، در حادثه منا کاروان‌های اعزامی استان مرکزی دچار آسیب نشدند اما شهیدان شجاعی از شازند و قنبری از خمین که با کاروان‌های شهرهای دیگر رهسپار خانه خدا شده بودند در این حادثه تلخ به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است، در سال گذشته سقوط جرثقیل ۶۰۰ تنی بدون توجیه صورت گرفت و حادثه منا نیز به عنوان بزرگ‌ترین فاجعه اتفاق افتاد و چندین هزار نفر انسان بی‌گناه که حدود ۵۰۰ نفر از آنها زائران ایرانی بودند کشته شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.