ریزگردها تا دو روز آینده میهمان اراک هستند

مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین رصد کارشناسی و پیش بینی ها،هجوم پدیده ریزگردحداقل تا دو روز آینده در اراک نداوم دارد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، رضا مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزش بادهای مناطق مرکزی به عنوان منشاء محلی دامن زدن به غلظت ذرات معلق در هوا، حداقل تا روز آینده جریان دارد و جهت باد نیز از مناطق شرقی به سمت اراک است و با توجه به اینکه نواحی شرقی اراک بیابانی است با کوچکترین وزش ذرات معلق را در هوا بلند می کند.
وی بیان کرد: هفته جاری اراک با شدت بیشتر و سایر شهرهای این استان با شدت کمتری شاهد پدیده ریزگردها و کیفیت نامطلوب هوا بود.
مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دید افقی در حال حاضر در شهر اراک شش هزار متر است و در مواقع افزایش گرد و غبار و ریزگردها این دید به طور زیادی کاهش می یابد
مردای، وضعیت هوای ۲۴ ساعت آینده این استان را به صورت صاف تا کمی ابری همراه با گرد و خاک پیش بینی کرد و گفت: در دو روز آینده دمای هوای شهرهای این استان تا حدودی کاهش می یابد و خنک تر می شود.
وی گفت: شازند با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و ساوه با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی افزود: دمای فعلی شهر اراک ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر است و پیش بینی می شود دمای این شهر امروز در حداقل دما به ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۵۴ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه های سنی بود.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: میانگین غلظت ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک بر اساس گزارش مرکز پایش هوای اراک در ساعت هفت صبح روز سه شنبه ۳۱ میکروگرم بر متر مکعب بوده که به صورت لحظه ای شرایط سالم هوا را نشان می دهد.
وی، از مردم به ویژه گروه های حساس از جمله کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی خواست در روزهای با کیفیت هوای ناسالم از ترددهای غیر ضرور در فضای باز بپرهیزند.
کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ روز ناسالم و سال گذشته ۳۷ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
تالاب کویری میقان اراک واقع در جوار این کلانشهر یکی از کانون های ایجاد فرسایش بادی و چشمه های گردو غبار نمکی در استان مرکزی است.
به طور معمول دید افقی در هوای سالم حدود ۱۰ هزار متر عنوان شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.