آغاز عملیات اجرایی پارک بانوان اراک به وسعت بیش از ۱۱ هکتار

شهردار اراک گفت: عملیات اجرایی پارک بانوان اراک پس از سال‌ها در فضایی به وسعت ۱۱/۵ هکتار آغاز شده و در حال حاضر دیوارهای اطراف این پارک کشیده شده و عملیات ساخت داخل پارک از ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدابراهیم عباسی عصر دیروز در صحن علنی شورای شهر اراک با اشاره به عملکردهای ۳۰ ماهه خود در شهرداری اراک اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۳۹۰ هکتار فضای سبز در سطح شهر اراک وجود دارد که تعداد بوستان‌ها به ۱۲۴ بوستان، کمربندی‌های سبز، به مساحت ۳۷ هکتار بلوار، باغات انتهای کرهرود و سنجان به مساحت ۱۷ هکتار، ۱۷ هکتار فضای سبز میدان‌ها، ۲۳ هکتار فضاهای تولیدات گل،گیاه‌ و نهال، تعداد ۲۳ نهالستان، ۱۳ هزار هکتار درختکاری دره گردو و سایر فضاهای سبز ایجاد شده است.

وی افزود: در مدت افزایش ۳۳ درصدی در عرصه ایجاد فضای سبز داشته‌ایم و تقریبا یک سوم از فضاهای سبز ایجاد شده اراک در این ۳۰ماه ایجاد شده‌، همچنین در۱۰ سال گذشته شهر اراک در مجموع دارای ۱۶ هکتار فضای سبز بوده اما اکنون به ۱۳۱ هکتار افزایش فضای سبز رسیده ایم و با توجه به افزایش جمعیت فعلی به ازای هر فرد رشد متناسبی در عرصه فضای سبز داشته‌ایم.

شهردار اراک تصریح کرد: فضای سبز نرمال هر شهر آماری در بین ۹ تا ۱۰ متر مربع است اما اکنون۲۴ مترمربع فضای سبز در سطح شهر وجود دارد، باید توجه داشت که کلانشهر اراک از درصد آلودگی بالایی برخوردار است و باید درحد توان فضای سبز را گسترش دهیم.

عباسی ادامه داد: از پروژه‌های تاسیس شده در عرصه فضای سبز می‌توان نهال کاری منطقه چقا را نام برد که در سال اول با تانکر عملیات آبرسانی آن منطقه انجام می‌شد و از سال ۹۴ سیستم آبیاری مکانیزه برای نخستین بار در کشور در این منطقه اجرائی شد و کارکرد این سیستم به این نحو است که در دوطرف گیاه در عمق ۴۰ تا ۵۰ سانتی و نزدیک به ریشه در حد نیاز گیاه آب خارج شده و سپس قطع می‌شود.

وی عنوان کرد: ۲۲ عدد بوستان در مدت ۳۰ ماه در سطح اراک احداث شده و در مجموع ۴۱۸ هکتار مساحت صرف ساخت بوستان‌های اراک شده که بطور میانگین برای هر فرد مساحت ۷/۵ متر را در نظر گرفتیم، همچنین تعداد ۱۲۳ بوستان در سطح شهر به وجود آمده است.

شهردار اراک بیان داشت: هم اکنون در بحث تولید گل و گیاه خودکفا شده‌ایم و در سال ۹۵ هیچ‌گونه خرید نباتات پارکی را نداشته‌ایم.

عباسی خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم انواع گل‌های فصلی و ۸۰ درصد نهال مورد نظر شهر را تولید کنیم و سه مجتمع پرورش نباتات پارکی را مدیریت کنیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره از فعالیت‌های شهرداری می‌توان به تبدیل پارک وحش به محیطی آموزشی و تفریحی اشاره داشت، از عمده مشکلات این مکان، نبود سیستم آبرسانی صحیح و استاندارد نبودن قفس نگهداری حیوانات بود که اکنون با آبرسانی و اصلاح مکان، فضایی آموزشی و زیبا را به وجود آورده‌ایم.

شهردار اراک ادامه داد: برای حیوانات در راستای جایگزینی قفس فضای زیست‌گاهی تعبیه شده و با این امر گونه‌هایی مانند شیر، گوزن زرد، شتر، اسب، طاووس و غیره زادو ولد انجام داده وطبق آمار هم‌اکنون بدون خرید و اضافه کردن هیچ‌گونه حیوانی تعدا ۱۹۵ گونه به مجموعه حیوانی این پارک افزوده شده است.

عباسی عنوان کرد: همچنین در این مدت زاد و ولد در حیوانات این پارک نسبت به سال‌های گذشته ۶۳٫۹۳ درصد افزایش داشته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.