مصرف روزانه ۲۵ هزار کالای پزشکی در اتاق عمل بیمارستان ولی عصر(عج) اراک

مسؤول فنی ملزومات پزشکی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک از مصرف روزانه حدود ۲۵ هزار عدد کالا و تجهیزات پزشکی در اتاق عمل این بیمارستان خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمود محصولی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی نحوه اجرای طرح تحول سلامت در این بیمارستان اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت ضمن حمایت از تولید داخلی، امنیت خاطر بیماران از تهیه دارو و تجهیزات نیز به شدت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این مرکز در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت مبنی بر جلوگیری از مراجعه بیماران برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف طرح، تمامی تلاش خود را به کار بسته و ۱۰۰درصد ملزومات مورد نیاز بیماران را تهیه کرده است.

مسؤول فنی ملزومات پزشکی بیمارستان ولی عصر (عج) اراک خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح بیمار تحت هیچ شرایطی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی‌شود و تمامی احتیاجات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران که مورد درخواست پزشکان متخصص است، از طریق تایید مسؤولین فنی و داروخانه مرکز تهیه می‌شود.

محصولی بیان کرد: در بعضی موارد به دلیل اینکه کالای درخواستی مورد مصرف روزانه نبوده و یا بعضی حالات به دلیل اورژانسی بودن اضطرار در تهیه وجود دارد، مسؤول فنی تجهیزات پزشکی به سختی و گاهی خارج از ساعات اداری اقدام به تهیه کالای مورد نیاز می‌کند که این عمل در قبل از طرح تحول سلامت صورت نمی‌گرفت و در بسیاری از موارد بیمار به خارج از مجموعه راهنمایی می‌شد و چون نظارتی بر کیفیت و قیمت کالای درخواستی نبود بیماران هزینه‌ها و کیفیت‌های متفاوتی را برای یک کالای ثابت پرداخت می‌کردند.

وی گفت: پس از انجام طرح تحول سلامت بیمار به هیچ عنوان استرس و مشکلی در خصوص تهیه داروها و تجهیزات مورد نیاز خود ندارد و به جز مشکل بیماری هیچ درد دیگری را احساس نمی‌کند.

مسؤول فنی ملزومات پزشکی بیمارستان ولی عصر (عج) اراک با اشاره به اینکه در واحد تجهیزات پزشکی بیمارستان ولی عصر (عج) حدود یک هزار و ۲۰۰ نوع کالای مصرفی پزشکی وجود دارد که تهیه این اقلام از کانال قانونی و از طریق ۱۰۰ شرکت مجاز مورد تایید وزارت بهداشت در سراسر کشور خریداری می‌شود، خاطر نشان کرد: در این مرکز با جدیت از ورود کالاهای پزشکی قاچاق جلوگیری می‌شود و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و همچنین تصویب‌نامه هیأت وزیران تمامی کالاهای دارای تولید داخل قید شده در این تصویب‌نامه از برندهای ایرانی خریداری شده که این امر موجبات ایجاد اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

محصولی ادامه داد: حجم فعالیت واحد تجهیزات پزشکی بیمارستان ولی عصر (عج) در نوع خود منحصر به فرد است که به عنوان مثال اتاق عمل بیمارستان ولی عصر (عج) روزانه حدود ۲۵ هزار عدد کالا مصرف می‌کند که نشان از تلاش و پشتکار همکاران واحد تجهیزات پزشکی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.