ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی امسال برای جوانان استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈشکرالله حسن بیگیˈ روز دوشنبه در آیین تجلیل از جوانان نخبه استان مرکزی افزود: مطالبات اصلی جوانان استان بر مبنای تحقیقات علمی اشتغال، تامین مسکن، ازدواج و فرصت خواهی اجتماعی است و دستگاههای اجرایی متولی می بایست جمعیت جوان این خطه را به عنوان سرمایه به حساب آورده و در تصمیم سازی ها و امور اجرایی نهایت بهره را از آنها ببرند.

وی توضیح داد: ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفری استان مرکزی معادل ۴۳۳ هزار نفر را جوانان ۱۵ تا ۲۹سال تشکیل می دهند که ۵۸ درصد آنها مجرد هستند و نیاز است امکانات ازدواج آسان برای آنها تقویت شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان مرکزی بیان کرد: اگرچه نرخ بیکاری در استان مرکزی نسبت به استانهای همجوار کمتر است اما ایجاد فرصت های شغلی پایدار و توانمند سازی جوانان برای مسوولیت پذیری شغلی باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

حسن بیگی اضافه کرد: اولویت اشتغالزایی استان باید از نیروهای بومی جوان باشد تا زمینه مساعدتری برای حل معضلات جوانان مهیا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: جوانان استان خواسته های متنوعی دارند اما مهمترین آن این است که به بازی گرفته شوند و از توانمندیهای آنها به نحو شایسته بهره گرفته شود.

ˈسعید ملکی ˈ افزود: ستاد بزرگداشت هفته جوان استان امسال ۶۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی ، هنری و ورزشی را برای این قشر تدارک دیده است.

وی اضافه کرد: محوریت برنامه های غنی سازی اوقات فراغت استان مرکزی بر مهارت های کلیدی استوار است و در این امر تمامی امکانات بخشهای متولی به دور از موازی کاری استفاده خواهد شد.

در این آیین علاوه بر برنامه های شاد فرهنگی از تعدادی جوان نخبه استان در رشته های علمی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.