اظهارات مسوول کمیته جوانان ستاد انتخابات استان مرکزی درباره فتنه ۸۸

مسوول کمیته جوانان استان مرکزی گفت: اتفاقات سال ۸۸ منجر به ریزش‌ها و رویش‌های جدیدی شد که به سود انقلاب تمام شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، جلسه کمیته جوانان ستاد انتخابات استان مرکزی با حضور مشاوران فرمانداران شهرستان‌ها در استانداری برگزار شد و حمید پاکپور مشاور استاندار و رئیس گروه مشاوران جوان و مسوول کمیته جوانان انتخابات در این جلسه اظهار داشت: در ماه آینده مهمترین رویداد سال و مهمترین اقدام برای چهار سال آینده کشور را پیش رو داریم که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع انتخابات در کشور ما با توجه به وجود نوع جدیدی از حکومت‌داری که مبتنی بر آموزه‌ها و آرمان‌های الهی است و نظام جمهوری اسلامی پایه گذار آن بوده به شدت قابل اهمیت است گفت: انتخابات بر پایه تاثیر اداره فراگیر ملت انجام می‌شود و همیشه انتخاب ملت در تصمیم‌گیری سیاسی نقش تعیین‌کننده داشته است که این امر از شاخص‌ها و ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و باعث تمایز انقلاب اسلامی با حکومت‌های دیگر شده است و به طور کلی انتخابات خود یکی از مصادیق مردم سالاری دینی است.

مشاور استاندار مرکزی افزود: انقلاب به واسطه درایت امام راحل و نقش مردم نوع جدیدی از حاکمیت را به جهان نشان داد و کشوری را که ساختارش در اختیار حقیرترین حاکمان و چپاول‌گران بود را نجات داد و راه نفوذ را بر روی دشمنان کشور بست. انها نیز از زمان پیروزی انقلاب برای براندازی و تسلط بر کشور تلاش داشته‌اند و از هیچ عملی فروگذار نبوده‌اند اما مردم با حضور در انتخابات نشان می‌دهند که به مبانی انقلاب پایبند هستند.

وی تصریح کرد: انتخابات میدانی است که دشمنان همه توان خود را ساماندهی می‌کنند تا با حضور در این میدان به کشور آسیب بزنند و القا کنند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و از ظرفیت انتخابات بهره سیاسی متناسب با سیاست خود ببرند و با توجه به این مواد ضروری است که به انتخابات توجه ویژه‌ای داشت.

پاکپور با بیان اینکه اتفاقات سال‌های اخیر منجر به شکوفا شدن ظرفیت‌های انقلاب در عرصه بین‌المللی شده است گفت: بیداری اسلامی به عنوان نمونه ای از قدرت نرم انقلاب در عرصه بین‌المللی باعث نگرانی دشمنان شده است و این نگرانی‌ها و نرسیدن به اهداف از طریق مقابله‌های قبلی باعث شده است که آنها برای مقابله با پیشرفت‌های انقلاب دست به اقدامات دیگری بزنند و تحریم‌های دیگری را پایه ریزی کنند.

وی در خصوص اقدامات دشمنان انقلاب گفت: در سال ۸۸ دشمنان تلاش کردند که از داخل به کشور آسیب برسانند و گزینه تقابل با نظام را در حوزه انتخابات مطرح کرده و براندازی از درون را در دستور کار قرار دادند اما این تقابل دشمن، خود فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی بود و انقلاب با ریزش ها و رویش‌های جدیدی مواجه شد. افرادی که قلبا به انقلاب تعلقی نداشتند ریزش کردند و این امر خود به سود انقلاب پیش رفت.

مسوول کمیته جوانان بیان کرد: در همه عرصه‌ها افق‌های روشنی را پیش رو داریم و برگ برنده دست ایران است. زمانی که دشمن از طریق سیاست‌های قبلی به نتیجه نرسید به سمت تحریم‌های اقتصادی رفت و عرصه اقتصادی را هدف قرار داد. باید در این راستا هوشیارانه عمل شود و در امور به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم و در کارهایی که اقتصاد وابسته به عرصه بین‌المللی است نیز ملاحظات لازم را لحاظ کنیم تا کمترین آسیب را ببینیم.

وی اضافه کرد: انتخابات عرصه ایست که دشمن تمام اهرم‌های خود را برای استفاده از آن فعال می‌کند و ملت نیز باید تمام توان خود را بکار گیرد و پاسخ روشنی به دشمنان بدهد.

پاکپور با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما در چند بعد اهمیت دارد گفت: انتخابات مطلوب می‌تواند میدانی دشمن شکن باشد و همه تلاش‌ها باید برای حضور و مشارکت مردم صورت گیرد. انتخابات ایران، عرصه بین‌المللی و معادلات سیاسی کشورها را تحت تاثیر قرار داده، توان دیپلماسی ما را تقویت کرده و نیز مایه آبروی کشور خواهد بود، حضور پرشور مردم خود الهام‌بخش حرکت‌های بیداری اسلامی در منطقه خواهد شد و همچنین در درون کشور فضای پرشور رقابت فعالیت‌های چهره‌ها و جریانات را ایجاد می‌کند و نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو میدانی برای حماسه آفرینی است افزود: حماسه حرکت جمعی و موج آفرین اراده ملت است که متمرکز بر هدفی مشترک برای ایجاد تحولی عظیم که روح آزادگی، ایستادگی و شجاعت را به همراه دارد صورت می گیرد.

پاکپور خاطرنشان کرد: محور اصلی برگزاری انتخاباتی حماسی، حضور و مشارکت گسترده مردم است. لازم است مردم، طیف‌های مختلف، جریان‌ها و کاندیداهای مختلف در چارچوب قانون و نظام در آن حضور داشته باشند.پرچم‌دار این حماسه آفرینی جوانان خواهند بود که با تحلیل درست از شرایط کشور می‌توانند شور و نشاط خاصی را به انتخابات بدهند و با هوشیاری عوامل تشنج‌زا را تشخیص دهند و از کاندیدای خود قانون‌پذیری را طلب کنند.

مشاور استاندار مرکزی عنوان کرد: امروز باید شاخص‌های انتخاب اصلح برای جوانان تبیین شود و کمیته جوانان ستاد انتخابات نیز دراین راستا باید فعال باشد. از اقداماتی که تاکنون انجام شده است و باید ادامه داشته باشد برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌هاست و همچنین لازم است برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تلاش شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.