برگزاری گردهمایی موسسات قرآنی استان مرکزی در کارچان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، حسین فدوی٬ شامگاه یکشنبه در گردهمایی موسسات قرآنی استان مرکزی که در کارچان برگزار شد٬ ضمن تقدیر از فعالیت های مربیان قرآنی گفت: گسترش فعالیت موسسات قرآنی در جامعه و جذب اقشار جامعه به ویژه جوانان برای حضور در این مراکز امری ضروری است.

وی با ارایه برنامه های این معاونت در حمایت از فعالیت های قرآنی، افزود: مدیران موسسات قرآنی باید به طرح سوالات و مشکلات مختلف در این راستا بپردازند.

رییس اداره حمایت های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حمایت از موسسات قرآنی با هدف تشکیل و آماده سازی زیرساخت و بسترهای مناسب برای فعالیت های گسترده و عمیق‌تر در حوزه قرآن صورت می گیرد.

فدوی ابراز امیدواری کرد: در صورت ابلاغ بودجه سال ۹۲ حمایت از موسسات قرآن کشور در بخش احداث ساختمان برای موسسات٬ راه اندازی و تجهیز موسسات عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این گردهمایی مصطفی مشایخی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: موسسات قرآنی باید در راستای تروج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه تلاش روز افزون کنند.

وی با اشاره به مبحث جنگ نرم و قدرت نرم دشمن در حوزه فرهنگ، افزود: وظیفه موسسات قرآنی در این راستا شناخت مساله و افزایش جذابیت برای افراد است.

مشایخی با اشاره به اینکه مراکز دینی و موسسات قرآنی باید به چند نکته توجه ویژه کنند٬ اضافه کرد: تلاش در راستای ترویج و نهادینه شدن مفاهیم قرآنی و دینی در مخاطبان و استفاده از ابزار رسانه برای ترویج فرهنگ دینی به بهترین وجه، از جمله این نکات است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گسترش فرهنگ دینی را در گرو حرکت هر چه بیشتر در مسیر قرآن دانست و اضافه کرد: این مهم تنها با همت و تلاش موسسات قرآنی و توجه آنان به قشر نوجوان و جوان جامعه محقق می شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا حاج علی بیگی٬ مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز هدف از برپایی این نشست را آشنایی هر چه بیشتر مدیران مسوول موسسات با یکدیگر و برنامه های قرآنی موسسات دیگر عنوان کرد.

وی ادامه داد: این دیدار پیمان مجدد مدیران موسسات قرآنی برای تلاش هر چه بیشتر در جبهه فرهنگی انقلاب و ترویج کلام وحی و مفاهیم نورانی قرآن است.

در این نشست که به میزبانی موسسه قرآن ریحانه النبی کارچان برگزار شد، مدیران مسوول موسسات قرآنی اراک٬ ساوه٬ شازند٬ خمین٬ کمیجان٬ تفرش٬ کارچان و مرزیجران حضور داشتند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.