بدهی ۳۲۰میلیارد تومانی صنایع استان مرکزی به تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: واحدهای صنعتی استان تا پایان سال ۹۴، بیش از ۳۲۰میلیارد تومان بدهی معوقه به تامین اجتماعی دارند که بیشتر این بدهی مربوط به صنایع بزرگ است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از تامین اجتماعی استان مرکزی، کیومرث طهماسبی اظهار داشت: بدهی معوق صنایع و واحدهای تولیدی استان مرکزی به تامین اجتماعی تا پایان سال۹۴، بیش از ۳۲۰میلیارد تومان بوده و با وجود آنکه بیشتر این مطالبات مربوط به شرکت های بزرگ است اما تامین اجتماعی در پرداخت حقوق و مستمری به کارگران این شرکت ها به موقع و بدون وقفه عمل کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در شرایط کنونی اولویت سازمان تامین اجتماعی، حرکت در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری و سهم اشتغال تامین اجتماعی مثبت و اثر گذار بوده، گفت: سهم هزینه ای تامین اجتماعی نه تنها در هزینه های تولید تاثیر ندارد بلکه در دوران فشارهای اقتصادی و تحریم، آرامش فکری کارگران و کارفرمایان را به همراه داشته است.

طهماسبی با اشاره به رشد پنج برابری مستمری بگیران استان مرکزی در طی ۱۰ سال گذشته، تصریح کرد: پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیمه شدگان از کار بیکار شده، بازنشستگی ۱۳هزار و ۵۰۰نفر از کارگران شاغل در کارگاه های دارای شرایط سخت و زیان آور استان از جمله اقدامات تامین اجتماعی استان بوده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: پرداخت حقوق مستمری بگیران، ارائه تعهدات کوتاه مدت همچون پرداخت ایام بیماری، غرامت ایام بارداری، ارائه خدمات درمانی رایگان در مراکز ملکی تامین اجتماعی و همچنین انعقاد قرارداد با بیش از یک هزار مرکز طرف قرار داد از مهمترین اقدامات تامین اجتماعی در استان مرکزی است.

وی با اشاره به اقدام سازمان تامین اجتماعی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و بخشودگی جرائم واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی که به دلیل حوادث غیرمترقبه، نوسانات ارز و فشارهای ناشی از تحریم، در پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده اند گفت: این گروه از واحدهای صنعتی می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و با تعیین تکلیف اصل حق بیمه، از بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار شوند.

طهماسبی با بیان اینکه افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی طبق روال سال های اخیر با افزایشی بیش از نرخ تورم و معادل ۱۴درصد بوده است، گفت: این افزایش حقوق در ماه خرداد سال جاری اعمال و به حساب آنان واریز شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.