برگزاری یازدهمین جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: مباحث، سخنرانی ها و کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها باید بر مبنای احترام به سایر عقاید و گروه ها، رعایت ضوابط و پرهیز از هر گونه هنجارشکنی برگزار شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی ظهر پنجشنبه در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی در اراک اظهار داشت: دانشگاه ها به عنوان تولیدکنندگان فکر و اندیشه و پرورش دهنده نخبگان باید قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی را رعایت کنند.

وی افزود: تاریخ را که ورق می زنیم می بینیم در هر جامعه ای که مراکز علمی و عالمان مورد توجه قرار گرفته اند آن جامعه به رشد تعالی رسیده و توسعه پایدار در آن شکل گرفته است، بنابراین اگر ما خواهان ترقی انقلاب اسلامی در همه ابعاد هستیم، همه تصمیم گیران باید دانشگاه ها و مراکز عملی را تکریم کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مسائل دانشگاهی را باید متخصصین دانشگاه ها با رعایت اصول و مقررات و قوانین نظام جمهوری اسلامی بررسی و پایه ریزی کنند.

وی ادامه داد: رعایت قوانین در همه جوامع دنیا برای پیشرفت و ترقی آن نظام رعایت می شود و ورود غیرمسئول و غیرمتخصص به مسائل دانشگاهی موجب بر هم زدن نظام و قوانین دانشگاه می شود.

زمانی قمی بیان داشت: در همه شرایط، ملاک و معیار، قوانین و ضوابط است و باید سنگ بنا را به درستی کار گذاشت تا به نتیجه مطلوب و توسعه پایدار رسید.

استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: بسیاری از مطالب و سخنرانی ها در دانشگاه ها می تواند مودبانه و به دور از ساختارشکنی باشد و روسای دانشگاه ها باید به اینگونه موارد توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، کرسی های آزاد اندیشی باید با رعایت قوانین و مرزهای مشخص شده و حفظ حرمت ها با قوت پیگیری شود.

استاندار مرکزی افزود: برپایی اصولی کرسی های آزاد اندیشی می تواند بسیاری از معضلات را آسیب شناسی کند و به راهکار اصولی و منطقی برساند.

زمانی قمی خطاب به روسای دانشگاه های استان گفت: تمامی دانشگاه ها برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود را که در جهت صیانت از حقوق شهروندی و گسترش فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و پایدار کردن توسعه برنامه ریزی کنند و به صورت جدول تنظیم کرده و به استانداری مرکزی ارائه دهند.

وی تاکید کرد: از سخنرانانی در دانشگاه ها بهره برده شود که اگر هم از طیف های سیاسی و غیرسیاسی و احزاب انتقاد دارند، با رعایت اصول و بدون قصد تخریب به گفتمان خود بپردازند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.