برگزاری نشست سرمایه گذار ترکیه ای با مسئولان استان مرکزی

نشست سرمایه گذار بخش تولیدات انواع اجاق گاز ترکیه ای با مسئولان استان مرکزی روز پنجشنبه در محل استانداری این استان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و خانواده دولت دراین استان نسبت به جذب سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد اشتغال و ارتقاء وضعیت معیشتی مردم استان اتفاق نظر دارند.
سید مهدی مقدسی افزود: تعامل و همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان دولت در این استان اتفاقی بی سابقه بوده است که این مهم مسیر حمایت های همه جانبه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی را هموار می کند.
وی ادامه داد: اولویت اینجانب برای دعوت سرمایه گذار بخش تولیدات لوازم خانگی ترکیه ای به استان مرکزی، سرمایه گذاری در اراک، کمیجان و خنداب است اما اگر سرمایه گذار تمایل به حضور در دیگرشهرستان های استان را داشته باشد از نظر مردم این سه شهرستان بلامانع است چرا که هدف اصلی، توسعه و آبادانی همه نقاط مختلف استان مرکزی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتقال فناوری به ایران از سوی سرمایه گذار و خرید قطعی مواد اولیه از معادن و تولیدکنندگان ایرانی دو شرط اصلی مجلس و دولت برای سرمایه گذاران خارجی در کشور است که باید این مهم محقق شود.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در استان مرکزی منافع بی بدیلی را برای سرمایه گذاران خارجی به همراه دارد چرا که این استان در مرکزیت کشور واقع شده و به تمام نقاط ایران دسترسی دارد.
مقدسی گفت: بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف مهندسی، علوم انسانی و علوم تجربی در بیش از ۸۰ دانشگاه استان مرکزی تحصیل می کنند که وجود این ظرفیت ارزشمند، تاثیر به سزایی در تامین نیروی انسانی شرکت های سرمایه گذار دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در شهر تهران ممنوع شده است، سیل سرمایه گذاران خارجی به نقاط مختلف استان مرکزی به خصوص ساوه، زرندیه و اراک سرازیر شده است.
ظفر افشون با بیان اینکه استان مرکزی دومین استان صنایع مادر و چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود، اظهار کرد: زمینه های قالب صنعتی این استان فلزی، کانی غیرفلزی، شیمیایی، غذایی، نساجی و سلولزی است و تولیدات شاخص آن شامل محصولات پتروشیمی، ماشین آلات کارخانه ای و نیروگاهی، ماشین آلات سنگین، انواع خودروهای ریلی، شیشه، عایق رطوبتی و آلومینیم است.
وی بیان کرد: ۳۱ شهرک صنعتی با ظرفیت ۱۲ هزار هکتار زمین با همه امکانات آب، برق، گاز و دسترسی به محورهای مواصلاتی در نقاط مختلف استان مرکزی مستقر است و با تمام توان آماده حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: نزدیکی به شهر تهران، دسترسی آسان به خطوط ریلی و فرودگاه و برخورداری از محورهای مواصلاتی ایمن از دیگر ویژگی های استان مرکزی برای سرمایه گذاری است.
مدیر بازرگانی شرکت لوکسل ترکیه نیز در این نشست گفت: تامین ارزان قیمت انواع انرژی و موقعیت ایده آل جغرافیایی کشور ایران و استان مرکزی مهمترین هدف شرکت برای سرمایه گذاری در این استان است.
احمد گونن افزود: بر اساس تحقیقات اولیه شرکت از نقاط مختلف استان مرکزی، سرمایه گذاری در شهر مامونیه به دلیل نزدیکی به پایتخت ایران بیشتر از دیگر نقاط این استان مورد نظر مدیران شرکت لوکسل قرار گرفته است.
وی بیان کرد: تصمیم شرکت لوکسل برای سرمایه گذاری در استان مرکزی قطعی است امام مدیران این استان نیز باید خدمات ویژه ای از قبیل ارائه زمین و خدمات رسانی ویژه را در دستور کار خود قرار دهند.
بازدید از شهرک صنعتی خیرآباد اراک، مامونیه و ساوه از دیگر برنامه های سفر یک روزه این سرمایه گذار ترکیه ای به استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.