اعلام حمایت دانشگاهیان استان مرکزی از تلاش‌ تیم‌ مذاکره‌کننده هسته ای

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از گروه دریافت خبر خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – در متن این بیانیه آمده است: ایران اسلامی، مهد یکی از چند تمدن بزرگ و دیرینه جهانی است که علم و فرهنگ و خصلت‌های پسندیده بی‌شماری را به جهان بشری هدیه کرده است.

این کشور، بیش از دو قرن است که یکسره با بدخواهی و باج‌خواهی و استعمار دنیای غرب و جهان سرمایه‌داری مواجه بوده است. استعمار و امپریالیسم در ذات خویش به هیچ روی با توسعه و بالندگی و پیشرفت واقعی دیگر ملل از جمله ایران، موافقت باطنی نداشته و تا حد ممکن از تحقق توسعه اصیل و همه‌جانبه این مهم به انحاء مختلف پیشگیری کرده است.

ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب در مسیر تغییر مناسبات ظالمانه جهانی و شکستن هژمونی غرب و معرفی ایران به عنوان کشوری مستقل و خواهان پیشرفت و استقلال و سرافراز، قریب به چهار دهه در چالش با دنیای سلطه‌جو و زیاده‌خواه و پرتکبر غرب بوده است. دنیایی که از روز نخست این انقلاب، هرگز نخواسته ایران اسلامی به عنوان سرمشق و الگو در جهان مطرح شود و در صدد است گفتمان انقلاب اسلامی را به شکست برساند.

امروز، برکت خون شهدا و ایثارگری‌های ملت سرافراز ایران و رهبری‌های خردمندانه امام عظیم‌الشأن(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مجاهدت‌های دانشمندانش، استکبار جهانی را در موضعی قرار داده است که باید این قدرت نوظهور در تاریخ معاصر را علیرغم میل باطنی به رسمیت بشناسند و مذاکرات هسته‌ای ایران در مقابل گروه ۱+۵ و تن دادن آنها به مذاکرات و دست کشیدن از نظریات محو و انهدام جمهوری اسلامی، نماد و نمود مهم این واقعیت است.

لذا ما دانشگاهیان استان مرکزی، ضمن سپاس به درگاه خداوند سبحان و تعظیم و تکریم ملت بزرگ ایران بویژه شهیدان و ایثارگران با روح سرشار از غرور و عظمت، از مذاکرات هسته‌ای و گروه مذاکره‌کننده که در جزءجزء مذاکرات، منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و منافع ملت رشید ایران را با تدبیر ریاست جمهوری لحاظ می‌دارند با قوت و قدرت حمایت کرده و از خداوند منان، مسئلت دارد هرآنچه خیر و صلاح ملت عظیم‌الشأن ایران در آن قرار دارد، نصیب فرماید.

به گزارش ایسنا، این بیانیه از طرف دانشگاهیان دانشگاه‌ اراک، علوم‌پزشکی اراک، دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه آزاد اراک و دانشگاه تفرش صادر شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.