تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون استان مرکزی

جمعی از اهداکنندگان مستمر خون استان مرکزی به مناسبت ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداء خون با حضور جمعی از مسئولان با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه برخی از اهداکنندگان تجلیل شده بیش از یک صد مرتبه خون اهدا کرده اند گفت: هر اهداکننده خون می تواند جان ۳۰۰ نفر را از مرگ نجات دهد و این فرصتی است که فرد اجر دنیوی و اخروی به دست می آورد.
دکترفاطمه السادات مهدویانی افزود: کودکان سرمایه های اجتماع هستند و فرهنگ سازی اهدای خون در بین آنان به داشتن منابع خونی آینده کمک می کند.
وی اظهار کرد: در۳۰ سال گذشته و آغاز جنگ تحمیلی اهداکننده خون مستمر وجود نداشت ولی امروز خانواده ها، سرمایه های سازمان انتقال خون محسوب می شوند.
وی گفت: ۴۳ هزار نفراز مردم نوع دوست استان مرکزی سال گذشته با اهدا خون موفق شدند رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دهند که از این میزان اهدا کننده ۵۰ درصد مستمر محسوب می شوند.
وی گفت: اهدا کنندگان خانم استان با ۷،۵ درصد کل اهدا، رتبه سوم کشور را سال گذشته به دست آوردند.
سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد و با ایجاد آن انتقال خون در ایران قانونمند شد و در حال حاضر سازمان انتقال خون در ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم گیری در زمینه تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی سالم در سطح کشور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.